8 kwietnia 2018

Jak sznurek bawełniany zmienił moje życie?

Jest bardzo modny zarówno wśród dziewiarek jak i miłośników pięknych i nietypowych wnętrz. Dlaczego tak jest? Czy wyroby ze sznurka naprawdę są takie fajne? 
Postanowiłam, że opowiem Wam moją historię.

Jaką mamy kolorystykę sznurków?

Firmy oferują nam bogatą gamę kolorystyczną, jeżeli chodzi o sznurek bawełniany. Mamy zarówno kolory podstawowe, jak i melanżowe. Tak szczerze? To ciężko jest się zdecydować wśród tylu opcji. 
Na co potrzebujemy najwięcej czasu? Na decyzję, który kolor wybrać. 
Pamiętajcie, że kolory widziane w internecie mogą różnić się od tych w rzeczywistości, dlatego warto przed zakupem poprosić daną firmę o próbnik kolorów. Są to małe kawałki sznurków w oferowanych barwach.

Jest jednak małe "ale". Każdy sznurek ma swoją partię, więc jeżeli (z jakichś powodów) zabraknie nam sznurka w danym kolorze, to domówiony motek może się nieznacznie różnić barwą od poprzedniego.
Nie byłam w stanie zrobić zdjęcia wszystkich kolorów. Na zdjęciu widzicie próbniki. Możecie sami się przekonać, jak bogatą ofertę kolorystyczną mamy w pasmanteriach. A to tylko kropla w morzu...

Jakie są grubości sznurka bawełnianego?

  • 2 mm;
  • 3 mm;
  • 5 mm;
  • 7 mm;
  • 8 mm;
  • 9 mm;
  • i inne.
Ja pracuję najczęściej sznurkiem 5 mm i rzadziej 3 mm. Wkrótce spróbuję sznurkiem 2 mm, który przypomina grubszą włóczkę.
Wyżej sznurek 5mm, niżej - 3mm. Widzicie różnicę w grubości?

Sznurek z rdzeniem czy bez?

Czym jest ten słynny rdzeń? 
To nic innego, jak białe, poliestrowe wypełnienie sznurka, które przydaje podczas łączenia dwóch motków. Sprawia, że miejsce zszycia jest trwalsze, czyli mniej narażone na rozerwanie w przyszłości.
Najczęściej możemy spotkać rdzeń w białym kolorze. Jeżeli sznurek ma dość luźny splot, to może on być widoczny, co zepsuje nam efekt końcowy. 
Co zatem robić?
Na rynku możemy znaleźć sznurki z rdzeniem barwionym, czyli takim, gdzie ewentualny prześwit nie będzie widoczny.
Niebieski sznurek jest bez rdzenia. Grupa po prawej to sznurki z rdzeniem białym, te na wprost - z rdzeniem kolorowym.

Czy sznurki bawełniane mogą mieć różne sploty?

Jak najbardziej. Najczęściej spotkałam się z luźniejszym splotem. Jednak niektóre sklepy oferują splot bardziej ścisły. I tu również wszystko zależy od tego, jaką robótkę chcemy wykonać?
Do płaskich robótek (np. dywany) wolę te z luźniejszym splotem, bo lepiej się układa, jest przyjemniejszy w dotyku i bardziej "miękki". Robótki przestrzenne (np. koszyki) wolę robić sznurkiem z ciaśniejszym splotem, bo każda robótka nam się rozluźni podczas dziergania i użytkowania, dlatego z tych drugich wyjdą bardziej sztywne prace. 
Tu widzimy jak różni się napięcie nici podczas wiązania sznurka. Różowy jest bardziej ścisły, przez co jest nieco cieńszy. Oba sznury były opisane jako te 5-cio milimetrowe.

W jakiej formie dostaniemy zamówiony sznurek?

Najczęściej sznurek sprzedawany jest w zwiniętych motkach. Ja chyba mam pecha, bo zawsze, w którymś momencie mi się poplącze. Nie ma znaczenia, z której strony zaczynam rozwijać motek (od środka czy od zewnętrznej strony. Przychodzi taki moment, że muszę rozplątać pozostałą część motka i zwinąć ją w kłębek. 
 
Możemy też dostać sznurki już zwinięte w szpulki. To rozwiązanie także nie jest idealne - im bliżej środka tym bardziej widać odkształcenia. Wprawdzie nie będzie ich widać w gotowej robótce, ale może to mieć niewielki wpływ na nierówne zaciskanie splotów podczas pracy. Zawsze można sznur rozwinąć i pozostawić na jakiś czas, żeby się odkształcił i powrócił do swojego stanu początkowego.
Ja jednak nigdy nie mam na to czasu. 

Jaki metraż bawełnianego sznura możemy kupić?

Długość zakupionego sznurka też może być różna.
  • 50 m;
  • 100 m;
  • Metraż wybrany przez nas.
Te dwa pierwsze są najbardziej popularne. Kiedy zdecydujemy się natomiast na opcję trzecią możemy kupić sznurek na metry (np 5 m), ale często jest to po prostu wielokrotność 50 m lub 100 m (z tej opcji ja korzystam). Sznurek przychodzi do mnie w jednym kawałku (niektóre firmy mają ograniczenia metrowe, więc zakupując np 1000 m możemy dostać dwa kawałki, zamiast jednego).

Warto też przed tego typu zakupem, dowiedzieć się, w jakiej formie ten sznurek do nas dotrze. Ja mam nawinięte na duże szpule 300 m sznurka. Niektóre firmy przy tego typu zamówieniach po prostu wrzucają sznurek do kartonu. To wbrew pozorom nie musi od razu świadczyć o plątaniu sznurka. Jest on wykładany wprost z maszyny, czyli nie poplątany. Jeżeli jest odpowiednio przygotowany do wysyłki, to nam się nie poplącze podczas dziergania.
Wielokrotnie korzystałam z takiej formy wysyłki. Sznur nie jest poplątany ani odkształcony. Ważne, żeby tylko żaden chochlik się nam do niego nie dobrał!
W takich formach najczęściej otrzymamy nasze sznurki - motki po lewej, szpule po prawej stronie.

Czy wyroby ze sznurka bawełnianego można spruć?

Jak najbardziej! Możemy spruć i zrobić zupełnie coś innego. Ale pamiętajmy, że sznurek też ma swoją żywotność, więc kilkukrotne prucie może spowodować, że nie będzie już taki piękny jak na początku.
Tutaj pięknie widać załamania, jakie stworzyły się na sznurku zaraz po spruciu robótki wykonanej półsłupkami. Ja zwinęłam sznur w kłębek i zrobiłam z niego nowe rzeczy - pojemniki na kredki, podkładki pod kubki, biżuterię i zajączki do girlandy. W nowych pracach nie było widać odkształceń.

Jaki rozmiar szydełka wybrać do sznurka bawełnianego?

Sznurek grubości 5 mm to najlepiej mi się dzierga szydełkiem w rozmiarze 10. Próbowałam też 9, ale ręka mi się mocno męczyła - trzeba być świadomym, że tego typu robótki znacznie bardziej obciążają nasze ręce i potrzeba czasu, aby się przyzwyczaiły do takiego wysiłku. Znam osoby, które dziergają szydełkiem 7 czy 8. 
 
Sznurek o grubości 3 mm traktuję szydełkiem w rozmiarze 8-6 w zależności od tego co dziergam, jak ścisły ma być splot i jak sztywna ma być robótka.
Dobór szydełka zależy też od tego, jak mocno zaciskamy włóczkę i od tego, co w danej chwili chcemy wykonać. Koszyczki czy pufy powinny być bardziej ścisłe od dywanika czy podkładki, dlatego najlepiej jest samemu spróbować jak będzie nam najwygodniej i jaki efekt końcowy chcemy uzyskać.

Czy sznurek bawełniany można prać?

Zalecane jest pranie ręczne w 30 stopniach. Ja natomiast wrzucam swoje wyroby do pralki na program do rzeczy delikatnych i najniższy poziom wirowania. Musimy pamiętać, że przy wyższych parametrach wyroby mogą się skurczyć, a kolory zblednąć (zbyt wysoka temperatura i silne wirowanie). 
 
Jeżeli chodzi o suszenie, to najlepiej rozkładać rzeczy na płasko, a koszyki i inne przestrzenne formy trzeba przed suszeniem na nowo uformować, aby wróciły do swoich kształtów. 
Pranie najlepiej wykonywać latem, kiedy słońce fajnie grzeje - wtedy nasze rzeczy szybciej schną. Małe plamki można także wyczyścić gąbeczką. Ne zalecam jednak miejscowego używania detergentów - może nam wybielić kolory i praca nie będzie już taka jak przedtem. 

Co można wykonać ze sznurka bawełnianego?

Absolutnie wszystko: koszyki łazienkowe, kosz na zabawki, puf, biżuterię czy inne ciekawe inspiracje o których mówiłam w Dzień Dobry TVN - być może i Wy się czymś zainspirujecie :)

Ile kosztują sznurki? Jaka jest cena wyrobów ze sznurka bawełnianego?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
  • Cena 50 m sznurka waha się pomiędzy 9,50 zł do około 16 złotych (dane z dnia 10.04.2020 podejrzane w kilku sklepach internetowych).
  • Cena 100 m sznurka jest bardzo rozbieżna. Od około 13 złotych do ponad 20 (dane z dnia 10.04.2020 podejrzane w kilku sklepach internetowych).
Na cenę sznurka w sklepach ma wpływ wiele czynników np:
  • kolory - jednokolorowe są na pewno tańsze niż np ombre czy melanż
  • grubość
  • metraż
  • obecność rdzenia.

Z wyceną wyrobów ze sznurka nie pomogę. Myślę, że prawdziwy artysta ma świadomość swojej pracy i potrafi uczciwie ją wycenić. 
Co bierze się pod uwagę?
Z tych najważniejszych punktów:
  • Koszty materiału,
  • eksploatacja narzędzi,
  • czas poświęcony na naukę danej techniki,
  • czas poświęcony na znalezienie, rozpisanie, bądź wymyślenie wzoru,
  • czas pracy,
  • koszty prowadzenia działalności gospodarczej.
Tutaj każdy musi wiedzieć na ile wycenia swoją pracę.
Kupując gotowy produkt warto zrobić rozeznanie na jak zaawansowanym etapie jest osoba, która będzie wykonywała dla nas pracę. Tańsze nie znaczy lepsze. Czasem można się pokusić o zakup danej rzeczy za cenę materiału, ale czy ta praca będzie starannie wykonana, czy będzie odpowiednio zakończona, aby nam się nie spruła podczas użytkowania, czy jest wykonana z wysokiej jakości materiałów?

Czy wyroby ze sznurka są takie fajne?

Argumenty na TAK:

  • łatwość w czyszczeniu;
  • trwałość;
  • duża gama kolorystyczna;
  • unikatowy wygląd;
  • możliwość wykonania niepowtarzalnej pracy, zgodnie z marzeniami.

Argumenty na NIE:

  • większe formy są dosyć ciężkie;
  • odpowiednie suszenie, aby robótka się nie zniekształciła;
  • cena.

Jak sznurek bawełniany zmienił moje życie?

  • mam porządek w domu dzięki koszom i koszyczkom;
  • mam swoje wnętrze - takie jakie pragnę mieć;
  • mogę sobie zrobić biżuterię, w danym kolorze;
  • zaczynałam od sznurka 5 mm bez rdzenia - teraz mam dużo bogatszą wiedzę na ten temat;
  • wiem, ile wysiłku kosztuje praca z takim sznurkiem i doceniam tego typu rzeczy;
  • spełniłam swoje marzenie i wystąpiłam w telewizji śniadaniowej.
Czy macie jakieś pytania?
Może czegoś nie dopowiedziałam? 
Może macie jeszcze jakieś pytania odnośnie sznurka czy jego wyrobów?
Tworzyliście już coś ze sznurka, czy dopiero macie to w planach?

60 komentarzy

  1. Dotychczas nie miałam do czynienia ze sznurkiem, ale po Twoim wpisie rośnie moje zainteresowanie i chęć wypróbowania, wpisuję na moją listę To Do. Pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś miała jeszcze jakieś pytania, to wiesz gdzie mnie znaleźć :) Naprawdę warto mimu kilku niedogodności, bo efekt końcowy może być naprawdę WOW! :) Trzymam za Ciebie kciuki i koniecznie się pochwal jak już coś wykonasz - chętnie zobaczę u Ciebie na blogu i tego typu pracę :)

      Usuń
  2. Twój opis na pewno ułatwi mi rozpoczęcie pracy z tym sznurkiem, bo nie jestem w temacie jeszcze :) Ale przymierzam się :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo - gdybyś miała jeszcze jakieś pytania, to pisz :D no i czekam na Twoje prace - będę się inspirować :)

      Usuń
  3. Sznurek bawełniany jest mocno wymagającym materiałem, ale z jego pomocą możemy wyczarować dużo oryginalnych ozdób. Sama mam kilka w dorobku i chociaż rzadko po niego sięgam, to pewnie jeszcze nie raz coś zrobię. W przeciwieństwie do większości dziergających, do sznurka 5 mm najlepiej sprawdza mi się szydełko nr 5 lub 6.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, ja tez nie dziergam z niego zbyt często - po prostu co jakiś czas przychodzi ochota na koszyczek i wtedy leci - najwięcej zamówień mam od siostry ;) Ale malutkich szydełkiem robisz! Podziwiam Cię bardzo! Mi za żadne skarby świata się nie udało ;) Także widać, że tu wszystko zależy od indywidualnych preferencji :)

      Usuń
    2. Czy ze sznurka bawełnianego można wykonać laleczkę lub aniołka?

      Usuń
    3. Jeżeli chodzi o laleczkę, to raczej nie - wyjdzie zbyt ciężka i wypełnienie będzie prześwitywać - tu bardziej włóczka bawełniana lub bawełna z akrylem. Jeżeli chodzi o aniołka, to płaski może się udać (choć nie próbowałam), ale osobiście spróbowałabym wówczas techniki makramy :) pozdrawiam

      Usuń
  4. Pamietam, ze kiedyś był szał na te sznureczki :) Można z nich zrobić naprawdę fajne rzeczy :) Świetny post, pozdrawiam!:) milkowomi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta sznurkowa moda powraca ;) To prawda, że w zasadzie wszystko można nimi wykonać. Dziękuję bardzo za miłe słowa :)

      Usuń
  5. Sznurek bawełniany mam na liście rzeczy do wypróbowania ;) Dziękuję za ten post, pomógł mi uzupełnić wiedzę. Chciałabym zrobić ze sznurka koszyki do łazienki i zastanawiam się czy duża wilgotność lub ochlapanie wodą im nie zaszkodzi? Kiedyś miałam kupny koszyk, nie z bawełny, stał koło umywalki i po jakimś czasie dno spleśniało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłaś dowiedzieć się jeszcze więcej o sznurku :) Ja mam koszyczek w łazience, stoi w szafce. U mojej siostry stoją w otwartej przestrzeni i taka codzienna wilgoć od kąpieli czy mycia rąk im nie szkodzi, bo zdążą wyschnąć. Gdyby jednak faktycznie codziennie był mocno mokry, to nie przetrwa próby czasu.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :) Myślę, że je zrobię i po prostu będę na nie uważać ;)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy post:) Od razu nasuwa mi się pytanie gdzie kupujesz takie sznurki w szpulach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Już Ci pisze wiadomość na messengerze :)

      Usuń
    2. Czy ja też mogłabym prosić o namiary na sklep? Mam zamiar zacząć swoją przygodę ze sznurkiem 😊

      Usuń
    3. Oczywiście, poproszę o jakiś namiar, gdzie mogłabym się do Pani odezwać - ze względu na to, że mój blog nie jest blogiem reklamowym, to wszelkie informacje związane z moim doświadczeniem chętnie prześlę prywatnie :)

      Usuń
    4. Bardzo proszę bananula@gmail.com, dziękuję 😊

      Usuń
    5. magda-dembina@wp.pl ja bym była też wdzięczna za odpowiedź gdzie się Pani zaopatruje w sznurki bo to moja nowa miłość :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. To tym bardziej jest mi niezmiernie miło, że dowiedziałaś się czegoś nowego i to z mojego wpisu :)

      Usuń
  8. Czy możesz polecić miejsce, gdzie można kupić sznurek bawełniany w większej ilości niż np. 100 metrów? Które miejsce zakupów sprawdza się Tobie najlepiej? Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już wiesz, gdzie ja się zaopatruję w sznurek najczęściej :)

      Usuń
  9. A ja mam pytanie natury technicznej.
    Czy łączyłaś kiedyś sznurek z rdzeniem ze sznurkiem bez rdzenia (5mm)?
    Czy jest duża różnica podczas szydełkowania i jaki był efekt końcowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwóch takich sznurków nie łączyłam, ale łączyłam kiedyś dwa bez rdzenia, w takiej sytuacji po prostu zszywamy końcówki. Gdybym miała połączyć sznurek z rdzeniem i bez, to też bym go zszyła - jest to możliwe i do zrobienia. Moje zszyte sznury bez rdzenia już wytrzymują kilka lat ;) Sznur z rdzeniem natomiast jest moim zdaniem mniej elastyczny, czyli nie odkształci się nam w gotowej robótce tak bardzo, jak sznur bez rdzenia. W dywanikach to nie ma zbyt dużego znaczenia, ale np przy dzierganiu koszyczków już tak :) Podczas pracy sznury te są podobne, ten bez rdzenia jest może trochę bardziej miękki.

      Usuń
  10. Gdzie można kupić sznurek nawijany na szpulę i o długości więcej niż 100m? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie masz sporą wiedzę na ten temat! Post bardzo przydatny dla takiego laika jak ja!
    U mnie w pasmanterii nie ma takiego dużego wyboru jak w internecie. Najczęściej zamawiam na https://welnabawelna.pl/sznurek-bawelniany wszystko jest czego potorzbuję a i kolory są świetne! Jeszcze raz dzięki za wpis, trochę mnie uświadomił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam chociaż troszkę pomóc :)

      Usuń
  12. Przyznam, że też powoli się wkręcam w tę zabawę coraz mocniej. Planuję większe zamówienie i chciałam się poradzić na temat źródła. Czy korzystałyście może z https://www.welnabawelna.pl/sznurek-bawelniany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście nie miałam styczności z tym sznurkiem. Mam już swoje źródło, gdzie sznurek mi bardzo odpowiada i najpierw musiałabym zobaczyć jakąś próbkę, żeby móc ocenić sznurek ze strony którą podajesz :)

      Usuń
  13. Mam za sobą pierwszy koszyczek.Trochę koslawy,ale marzy mi się torebka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze koty za płoty :) Koszyczek na pewno jest cudny :) Powodzenia przy torebce - chętnie bym ją zobaczyła :)

      Usuń
  14. Witam, zastanawiam się nad sznurkiem z rdzeniem lub bez. Jaki byłby najlepszy do zrobienia torebki? Czy te bez rdzenia też się dobrze sprawdzają przy tworzeniu takich wyrobów?

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest zapewne różnica, który lepiej do koszyków, dywanu, torebki i zabawki.

    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, każdy sznurek nada się na torebkę. Wszystko zależy od tego, czego oczekujemy: sznur z rdzeniem mniej się rozciągnie podczas użytkowania. Jeżeli natomiast chciałabyś zrobić frędzle ze sznura jako ozdobę skończonej torebki, to już zdecydowanie sznur bez rdzenia. Trzeba też wziąć pod uwagę jak duża będzie torebka - sznurek jest dość ciężki, więc może warto pomyśleć czy nie wziąć np sznurka 3mm - będzie lżej. Jak to ma być mała torebka na "przydasie", to i 5mm się nada. Gdybyś miała jeszcze jakieś pytania o więcej szczegółów, to zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  16. Czy do sznurka 9mm szydełko 25mm bedzie ok?czy za grube?pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od tego jak ściśle dziergasz i jaki efekt chcesz uzyskać. Ja bym spróbowała :)

      Usuń
  17. Gdzie można zamówić sznurek? Chyba w koncu będę próbować bardzo ciekawy i pomocny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że mogłam chociaż troszkę pomóc. Jeżeli chodzi o Twoje pytanie, to najlepiej w wyszukiwarce wpisać grubość sznurka i inne dane (np czy można zamówić większą ilość w całości) i porównać oferty kilku sklepów. Warto też popatrzeć, czy w danym sklepie dostaniesz kolory, które Cię interesują, żeby wszystko było w jednym zamówieniu. Także konkretnej firmy nie wskażę, bo ja sama korzystam z kilku ofert w zależności od moich potrzeb :)

      Usuń
  18. Jaką książkę możesz mi polecić jeśli dopiero zaczynam przygodę ze sznurkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o książkę typowo sznurkową to ja się z taką nie spotkałam. W internecie natomiast można znaleźć mnóstwo informacji i odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Jeżeli chodzi o wzory - to ja np korzystam z wzorów na serwetki i robię dywanik :)

      Usuń
  19. Witam, od jakiegoś czasu tworzę sobie pojedyncze rzeczy na szydełku i mam pytanie czy sznurek do makramy jest inny niż do np. koszyków? W opisach na allegro często jest wskazanie że do makramy....
    Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, jeżeli w opisie jest napisane, że sznurek do makramy, to można go również użyć podczas szydełkowania. Ważne jest, aby znaleźć pożądaną grubość sznurka.

      Usuń
  20. Witam ciszę się że znalazłam Twój artykuł ☺️ z jakich ksiazek itp korzystasz, korzystałaś na początku☺️ zaczynam naukę każda pomoc jest dla mnie bezczenna ☺️ pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, ja jestem samoukiem i uczyłam się z filmików. Zaczynałam od czapek. Dopiero po kilku latach zaczęłam zaopatrywać się w książki i nie żałuję, że w takiej kolejności zaczynałam, bo w książkach niestety występują duże różnice w nazewnictwie poszczególnych splotów, a same zdjęcia i opisy nie zawsze są wystarczające, aby nauczyć się dziergać.

      Usuń
  21. Witam.Przyjemnie się czyta Twój blog.Ciekawe informacje w nim zawarte.Ja zaczynam przygodę ze sznurkiem.Do tej pory dziergałam szydełkiem i cienkim kordonkiem.Ogladajac wiele dywanów ze sznurka nabrałam na nie chęci.Zamówiłam jeden rodzaj sznurka i nie mogę uwierzyć,że z tak sztywnego materiału można wydziać różne wzory ażurowe.Prosty ścieg to i owszem ale nie wymyślne wzory.Może mi podpowiesz z jakiej firmy zamawiasz sznurki?Chodzi mi o sznurek bardziej elastyczny.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie, dziękuję za tyle miłych słów - to dla mnie motor do dalszego działania :) Praca ze sznurkiem jest zupełnie inna niż z cieńszymi włóknami. Jest on dużo grubszy i musimy liczyć się z tym, że nasze udziergi też będą zupełnie inne. Momentami będą pojawiać się duże zgrubienia, które wynikają właśnie z grubości włókna. Ażury także nie będą tak delikatne jak np. w naszych serwetkach. Ja lubię miękki sznurek czyli taki, który nie ma zbyt gęstego splotu. Ja zamawiam z różnych miejsc, więc tutaj ciężko mi cokolwiek doradzić, ale osobiście bardzo lubię sznur z rdzeniem, który niestety jest sztywniejszy taki bez rdzenia będzie bardziej miękki - może takim byś spróbowała? Możesz (przy jakiejś okazji) zamówić sobie motek np. 100 metrowy i porównać. Sznur 3 mm też będzie delikatniejszy od 5mm. Pozdrawiam

      Usuń
  22. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo - cieszę się tym bardziej, że ciągle uczę się pisać i opowiadać moje historie :)

      Usuń
  23. Bardzo dużo informacji. Dziękuję! =)
    Zastanawia mnie tylko ten rdzeń. Czy chcąc zrobić poduszkę ze sznurka 5mm wybrać sznurek z rdzeniem czy bez? Który będzie bardziej "przyjemny"? Dziękuję za odpowiedź =)
    Pozdrawiam, Justyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że mogłam pomóc :) Jeżeli o mnie chodzi, to bardzo lubię pracę ze sznurkiem z rdzeniem - prace są trwalsze. Teraz już rdzenie są na tyle miękkie, że sznurki wybieram po tym, jak są plecione, a nie po ich wypełnieniu :)

      Usuń
  24. Witam. Mam pytanie slyszalam że sznurki które mają splot w ktorym każdy sznureczek składa się z 3 cienszych jest lepszy. Większość ma po 2.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że to zależy od tego, do jakiej techniki i jakiej pracy używa Pani sznurka? Mi w moich szydełkowych pracach zależy na tym, aby rdzeń nie był widoczny. Często również używam sznurków o ciasnym splocie, bo lubię bardziej sztywne robótki.

      Usuń
  25. Witam.... robię koszyczek ze sznurka 4 mam i szydełko nr 6...brzegi nie są sztywne???!!!!Co jest przyczyną???


    .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, może to być wina samego splotu - niektóre sploty same w sobie są luźne, inne wychodzą sztywniej. Można też spróbować mniejszym szydełkiem np. 5,5 lub 5. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

      Usuń
  26. A czy poleca Pani jakieś konkretne marki sznurków bawełnianych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konkretnej Marki nie polecam, ponieważ z własnego doświadczenia wiem, że prostu każdy z nas musi sam znaleźć swoją ulubioną firmę. To co ktoś poleca niekoniecznie sprawdzi się u innej osoby - tak się skończyło u mnie. Zamawiałam wówczas u różnych producentów, aż trafiłam na swój ulubiony. Pozdrawiam

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!