3 czerwca 2018

Jak zrobić konia na szydełku?

Dlaczego konik?

33 lata na świat przyszła Magia. Na początku ciapowata i lekko przestraszona uczyła się życia zarówno wśród stada jak i ludzi. Obecnie końska Babcia, kochana i zrozumiana przez swoją Panią. Razem tworzą nierozerwalny duet. Szkoda, że konika nie można trzymać w domu... A może można?


Szydełko: Clover Soft Touch 2.00 - to na tej robótce mi się złamało :P
Włóczka: Camilla Vlna Hep (włóczka z delikatnym połyskiem najbardziej przypomina mi lśniącą sierść koni) i Alize Bella (kopyta, pysk i wyszyte szczegóły)
Wzór: Zizidora

Co było najtrudniejsze?

Przenieść wszystkie cechy charakterystyczne Magusi na jej szydełkową podobiznę. Dobór odpowiedniej włóczki, kolorów i znalezienie schematu zajmuje mnóstwo czasu. Kiedy dostałam kilka zdjęć konika, to zastanawiałam się, czy te zdjęcia przedstawiają tą samą klaczkę. I tu dowiedziałam się, że w zależności od pory roku, konie zmieniają swoje umaszczenie. No proszę! (Gdybym ja tak mogła - nigdy nie znudziłby mi się kolor włosów :D wyobrażacie sobie, na lato platynowy blond, na jesień piękny brąz? ;)). Dlatego propozycji kolorów przesłałam wiele, ale to Patrycja z Okiem Koniary podjęła ostateczną decyzję o kolorze - nikt tak dobrze nie zna koni, jak osoba, która kocha i żyje od lat wśród tych zwierząt. A ja zabrałam się do działania.

Magia - profil lewy ;)

Cechy charakterystyczne Magii?

Każdy koń ma swoje charakterystyczne cechy. Tak samo Magia ma ich kilka:
  • białe lewe oko - Magusi na oczku pojawiło się bielmo, co jest jej cechą charakterystyczną - nie mogłam tego nie zrobić;
  • kolory na pyszczku: róż na chrapach i biały przód (nie wiem, jak się to fachowo nazywa) - prób było kilka, za trzecim razem się udało :) jeszcze mam problem z wyszywaniem, ale pracuję nad tym ;)
  • brodawka na prawej chrapce - tu było najprościej, od razu wiedziałam, jak ją zrobić ;)
Tutaj pysk, który sprawił mi najwięcej trudności, ale udało się wykonać wszystkie szczegóły, ufff!

Jak zrobić konia na szydełku?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Każdy koń jest inny i każdy koń wymaga indywidualnego podejścia. Jedno jest pewne! Może postawione przede mną zadanie było trudne, ale bardzo satysfakcjonujące. Była to cudowna lekcja dla mnie i dzięki temu, że wykonałam ten projekt, dowiedziałam się sama o sobie jeszcze więcej, niż wiedziałam do tej pory :) A czy sprostałam zadaniu? Magia z włóczki - tu znajdziecie odpowiedź :)

Magia ogon ma prawie do ziemi, ścięty na prosto.

Czy dziergałam już konie?

Tak! Początki mojej przygody z Amigurumi to właśnie Koń. Jakiś czas później wykonałam Jednorożca. I mimo, że koń idealny nie jest, to w swoim domu jest kochany i uwielbiany - świadczy o tym fakt, że nie chcą żadnego innego ;)

Może to dziwnie zabrzmi, ale zad wyszedł jak "żywy" :D

40 komentarzy

  1. Koń wyszedł ekstra :) Widać ,że to pracowita maskotka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pracochłonna była ze względu na wszystkie szczegóły, ale efekt KOŃcowy nawet mnie samą zaskoczył :)

      Usuń
  2. Super, jest jedyny i niepowtarzalny! Podziwiam tą dbałość o detale, które czynią konika unikatowym. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To prawda, że wszystkie detale, jakie musiałam ująć sprawiły, że takiego drugiego nie będzie ;)

      Usuń
  3. Koń jest fantastyczny! Podziwiam jego każdy szczegół:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Naprawdę jest niezwykły, to taka siostra bliźniaczka Magii - Magusia Mini ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Tyle miłych słów na tylu stronach od Ciebie dostałam, że już nie wiem co powiedzieć :) Buziaki za to przesyłam, prosto znad morza :*

      Usuń
  5. Zad faktycznie wyszedł ekstra ;-) zresztą jak cały konik. Szkoda że nie ma zdjęcia tego żywego, mogłabym się pozachwycać jeszcze bardziej ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach te zadki :D :D :D Porównanie możesz znaleźć klikając w link "Magia z włóczki" w akapicie "Jak zrobić konia na szydełku" - tu są zarówno zdjęcia realnej Magusi jak i jej szydełkowej wersji :)

      Usuń
  6. NO! konik piękny bardzo!!!! Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepraszam za UNKNOWN, chyba jeszcze nie umiem włączyć jakichś funkcji w google profilu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana :) Cieszę się, że Ci się podoba :) Nie masz za co przepraszać - wszystkiego się uczymy :) Teraz już jest wszystko ok :)

      Usuń
  8. Lubię czasami coś zdziałać szydełkiem, ale konik byłby dla mnie zbyt dużym wyzwaniem. Muszę napisać, że wyszedł wręcz fantastycznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co najbardziej lubisz dziergać? Dziękuję za miłe słowa i również przesyłam pozdrowienia :)

      Usuń
  9. Cudownie Ci wyszedł. Przepiękny. Gratuluję talentu. Powtarzałam to już wiele razy, ale powtórzę raz jeszcze - PRZEPIĘKNY. Chciałabym mieć taki talent jak Ty. Niestety w tej szydełkowej dziedzinie jestem kompletna noga. Może z czasem podszkolę się w innych dziedzinach szydełkowych cudowności. Aczkolwiek wiem jedno - będę z siebie dumna jak choć w 1/10 będę tak dobra jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :) Każdy ma jakiś talent - ja chętnie zobaczyłabym Twoje Decoupage'owe wyroby, bo bardzo mi się podobają tego typu rzeczy, a jednak to nie dla mnie ;) Zawstydziłam się ;)

      Usuń
  10. Jak zawsze praca dopracowana w każdym szczególe. Koń jak zywy! Mi najbardziej podobają się jego nogi ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana :* Nogi są idealne :) Bałam się, że będzie problem z tym, żeby stał, a jednak tak się układają, że się udało :)

      Usuń
  11. Piękny koń, wygląda jak prawdziwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszę się, że udało mi się osiągnąć taki efekt :)

      Usuń
  12. mojej babci na pewno by się spodobał :) ona uwielbia konie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie Babci pokaż :) Ja się cieszyłam, jak w trakcie pracy, już na poziomie dziergania głowy mój Siostrzeniec rozpoznał konia ;)

      Usuń
  13. Cudny koń świetnie udało Ci się uchwycić podobiznę 🐴. Iwonko czy jest coś czego zrobić nie potrafisz? Wciąż mnie zaskakujesz 😮😍😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* A wiesz, że nie próbowałam jeszcze ubrań? Ciągle obawiam się prucia i poprawek i że to mnie zniechęci ;)

      Usuń
  14. Jestem pod ogromnym wrażeniem anatomicznej dokładności tego projektu! Kształt nóg, łba... no po prostu super robota! :) Gdyby mnie ktoś poprosił o konia na szydełku, to pewnie zrobiłabym go podobnego do Twojego jednorożca, tylko w żądanych kolorach, do głowy by mi nie przyszło, by tak genialnie podejść do sprawy :) A znaki charakterystyczne dla tej konkretnej klaczy...no po prostu Magia! A jeśli masz problemy z wyszywaniem, to polecam filcowanie, w którym widziałam że czynisz pierwsze kroki :) Mi wyszywanie nigdy nie szło, a filcem można zdziałać prawdziwe cuda i to w całkiem krótkim czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty to jesteś! Najpierw frywolitka (chwilowo odłożona, ale wkręciłam się na maksa), teraz filcowanie - kusisz, że można zamienić wyszywanie ;) No błagam, litości! ;) Dziękuję za wszystkie piękne słowa :)

      Usuń
  15. Wyjątkowo i niepowtarzalnie piękny. Podziwiam precyzję wykonania. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Cieszę się, że Ci się podoba! Również przesyłam gorące, słoneczne i jesienne pozdrowienia :)

      Usuń
  16. Woow! Przecudnie wygląda! Czy mogę zapytać skąd można wziąć wzór? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie <3 Link do wzoru podałam pod zdjęciem - jest to schemat od Zizidora - trzeba śledzić profil na Etsy, bo co jakiś czas się pojawia możliwość zakupu.

      Usuń
  17. Witam czy jest możliwość odkupienia wzoru na tego konika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, wzór na konika jest płatny i można go zakupić u Zizidora (link podałam pod pierwszym zdjęciem) - warto śledzić profil, bo autorka co jakiś czas wrzuca pulę wzorów do zakupu. Pozdrawiam

      Usuń
  18. Piękny konik ale gdzie znajdę wzór na niego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pod pierwszym zdjęciem jest informacja odnośnie wzoru, pozdrawiam

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!