9 maja 2021

Jak zrobić prosty komin na szydełku?

Majówka 2021 bardzo mnie zaskoczyła. 02 maja otworzyłam oczy i ujrzałam: 
  • ciemne chmury, 
  • wiatr, 
  • śnieg 
  • i odśnieżarki jeżdżące po ulicach.
Jedyne co mogłam zrobić w tej sytuacji to chwycić włóczkę, szydełko i w pełni relaksować się w ciepłym domu...
Lewa ręka trzyma wykonany własnoręcznie komin na szyję z melanżowej włóczki w kolorach różu, fioletu i żółci.
Włóczka o wdzięcznej nazwie Einhornwolle (wełna jednorożca)
Szydełko metalowe 3,5
Wzór z głowy - poniżej krótki opis wykonania

Szczegóły wykonania komina

Komin zaczęłam od wyboru włóczki i szydełka. 
Fioletowe, metalowe szydełko rozmiar 3,5 oraz dwie włóczki jedna niebiesko-żółto-różowo-fioletowa, druga pastelowa niebiesko-zielono-biała.
Najpierw zaczynam od wyboru włóczki i szydełka. Producent zaleca szydełko 2,5-3,0. Ja wybrałam troszkę większe ze względu na to, że...
Ze względu na to, że włókno było dość cienkie zdecydowałam się na pracę "w dwie nitki". 
Jak to robię?
Szukam dwóch końcówek motka, zewnętrznej i wewnętrznej (w środku motka) i przerabiam. 
Jeszcze nigdy nie było sytuacji, że żałowałam takiej decyzji.
Na podłodze leży fioletowe szydełko, oraz kolorowy motek włóczki. Lewa ręka ciągnie dwa końce motka - jeden ze środka, drugi z zewnątrz.
...zdecydowałam się na pracę "w dwie nitki".
Na zdjęciu widać, jak górne włókno wychodzi ze środka motka, dolne natomiast pochodzi z zewnątrz.

Dodatkowo tym razem mam dla Was kilka szczegółów technicznych, otóż:

  • całość dziergałam około 10 godzin (z przerwami na posiłki)
  • wykonałam w tym czasie  około: 174 oczek łańcuszka, 23 oczek ścisłych, 2860 słupków.
  • przerobiłam motek włóczki o długości około 390 metrów w dwie nitki czyli 195 metrów.

Samo wykonanie komina jest niezwykle przyjemne i proste, ale nieco monotonne.
Na podłodze widać wyciągnięte nogi w czarnych rajstopach. Na nich leży kolorowy, szydełkowy komin. Po lewej stronie nóg leży motek włóczki, z którego powstaje szal.
Proste prace mają te zalety, że podczas dziergania można również z kimś porozmawiać, czy coś obejrzeć.

Jak zrobić prosty komin na szydełku?

Czego potrzebujemy?
  • włóczkę,
  • szydełko,
  • nożyczki,
  • igłę do wplecenia końcówek.
Co trzeba umieć?
  • oczka łańcuszka (oł),
  • oczka ścisłe (oś),
  • słupki (słp).
Opis wykonania:
  1. okrążenie 1) zaczęłam od wykonania 130 oł - łączymy oś ostatnie oczko z pierwszym, aby utworzyć okrąg
  2. okrążenie 2-22) zaczynamy od 2 oł i robimy 130 słp (po jednym słupku w każdym oł), każde okrążenie zakańczamy oś.
Gotowe!
Na podłodze leży kolorowy komin na szyję dla dziewczynki. Komin jest w melanżowych kolorach. Widać intensywne odcienie żółtego, niebieskiego, fioletowego i różowego.
Tak prezentuje się gotowy komin.
W rzeczywistości kolorowa, błyszcząca włóczka faktycznie przypomina włosy jednorożca.
Komin, który widzicie robiłam dla niespełna 5-cio letniej dziewczynki. Wyszedł dość szeroki, ale ona tak właśnie lubi. Jeżeli jednak potrzebujecie komina o mniejszej średnicy, to wystarczy zmniejszyć ilość początkowych oł.

Jak Wam minęła tegoroczna Majówka? 
Też było zimno, szaro, buro i ponuro, czy może gdzieś w Waszych stronach wyjrzało słońce?
Kolorowy komin w intensywnych kolorach oraz jego odbicie lustrzane.
Dwa w jednym ;)

2 komentarzy

  1. Witam , Pani Iwono a gdzie w Polsce można kupić tą wełnę ? - bo nigdzie nie mogłam znaleźć . Valentina , e-mail : libra@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie, dziękuję za komentarz, już wysyłam maila z informacją. Pozdrawiam

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!