23 czerwca 2019

Jak zrobić dywan na szydełku?

Dla wyjątkowych osób powstała moja największa (jak dotychczas) robótka. Prezent z okazji ślubu to wspaniała okazja do podarowania niecodziennych prezentów. Ja postanowiłam spełnić jedno z ich marzeń.

Wygląda tajemniczo? 

Szydełkowy dywan

To było dla mnie ogromne wyzwanie. Na samym początku, robótki szybko przybywało. Dzierganie było czystą przyjemnością, a zmieniające się kolory zachęcały do dalszej pracy. Później pojawiły się drobne trudności. Nadmiar obowiązków skutkował brakiem czasu. Rosnąca robótka stawała się coraz cięższa, a na rękach zaczynały pojawiać się pęcherze...
Nawet zwinięty wygląda ciekawie.
Nie miałam konkretnego terminu ukończenia dywanu, co dla mnie też jest pewnego rodzaju utrudnieniem. Wiedziałam, że na ceremonię nie będziemy go ze sobą zabierać, tylko prezent zawieziemy Młodym już po uroczystości. Pojawiła się konkretna data spotkania, które nie doszło do skutku. Wtedy się zawzięłam! Wiedziałam, że kiedy go skończę, nie będę miała już zajętej podłogi, będę gotowa na spotkanie w każdym terminie, a co najważniejsze, kolejny projekt zostanie zakończony.
Czy wystarczy mi sznura?
Ta myśl nie dawała mi spokoju... Ilość sznura wyliczyłam sobie sama, po kilku konsultacjach. Kiedy doszłam mniej więcej do połowy, zmierzyłam dywan i się przestraszyłam:
Zabraknie mi sznura na 4 cm długości szydełkowego dywanu!
Kontynuując pracę, rozmyślałam, co by tu zrobić, gdyby taka sytuacja faktycznie się zdarzyła. Miałam w planach albo dokupienie jeszcze kilku metrów, żeby wydłużyć dywan z dwóch stron. Kombinowałam też, jakby tu go ponaciągać (dywan wyszedł elastyczny). Moje obawy okazały się zupełnie bezpodstawne. Dywan robiony szydełkiem wyszedł idealnie!
Sznurek bawełniany Kamart Ąbre - robiony na zamówienie.
Szydełko: rozm. 10.00
Wzór własny poniżej - możecie korzystać do woli

Ile metrów sznurka potrzeba do wykonania dywanu 160x100 cm?

Zamówiłam równy kilometr sznura i zużyłam całość. Śmiało mogę więc powiedzieć, że na prostokątny dywan robiony szydełkiem 10.00 mm potrzeba 1000 metrów sznurka.

Ten kilometr był pierwszym, wspólnym, pełnym wspomnień kilometrem dla Młodych.
Dywan już u Młodej Pary, mam nadzieję, że będzie piękną ozdobą ich wspólnego gniazdka!

Jak zrobić prostokątny dywan na szydełku?

Jeżeli będziecie mieć jakieś pytania, to chętnie Wam pomogę :) Piszcie śmiało :)

Podoba Wam się taka forma dywanu, czy jednak wolicie inne wykorzystanie sznura ombre?

7 komentarzy

  1. Świetny dywan, a jaki fantastyczny prezent! I pamiątka. Na pewno będzie długo służył, bo to w końcu wspaniały egzemplarz rękodzieła ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie każdy ma okazję dostać taki prezent ślubny ;) tym bardziej, że spełniłam ich wspólne marzenie <3

      Usuń
  2. O rany, ale skala! Strasznie spodobało mi się to porównanie - pierwszy wspólny kilometr młodej pary... Niby tak niewiele, można nawet nie zauważyć tak krótkiego dystansu, ale bez niego nie byłoby całej fantastycznej podróży we dwoje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zawsze będzie im przypominał o tym cudnym dniu :) no i pewnie już podczas ceremonii i imprezy zrobili wspólnie dużo więcej kilometrów, ale ten do ołtarza to może być to ;)

      Usuń
  3. Wspaniały pomysł na prezent, dywan robi wrażenie :) Musiał wymagać mnóstwa pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziergałam go dłuuugo. Myślałam że będzie prościej ;) drugiego takiego jeszcze dłuuugo nie zrobię ;)

      Usuń
  4. Właśnie takiego postu szukałam. Przyjaciółka poprosiła mnie o dywan ze sznurka. Nigdy takiego nie robiłam. Teraz już wiem, jak się do tego zabrać.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!