30 czerwca 2019

Szydełkowa biżuteria

Wystarczy znać jeden splot, aby wykonać biżuterię na szydełku, którą Wam tu pokażę. Mieliście okazję już zobaczyć kilka moich propozycji. Tym razem udało mi się trochę ją spersonalizować.

Ten komplet był prezentem. Chciałam w ten sposób dodać komuś otuchy, pewności siebie i pokazać, że może liczyć na mnóstwo wsparcia od innych.

Biżuteria na szydełku

Z czego ją wykonać?
Ja najczęściej używam sznura bawełnianego różnej grubości (za chwilę opowiem Wam dlaczego) i T-shirt yarn (nie mam na nią pomysłu, a potrzebuję miejsca w szafie).

Moja biżuteria jest najczęściej prosta i jednokolorowa.
Brałam udział w wymianie pomiędzy Rękodzielnikami. (Zabawa co jakiś czas pojawia się na tego typu blogach). Dla Szydełkowa pasja Kaśki zrobiłam (między innymi) szaro-czerwony komplet biżuterii. Wiedziałam, że tego typu wyrobów Kasia jeszcze nie miała.
Dla Handmade by Sarenka, także w ramach wymiany, stworzyłam komplet miętowo-czerwony. 
Dlaczego? 
Bo kiedy brakuje mi jakiegoś dodatku do stroju, to szybko tworzę nowy komplet, który akurat będzie mi pasował. Tą formę bardzo lubię i nawet, jak mam okazję podarować komuś taki komplet, to wybieram tę opcję - zawsze jest duża szansa na to, że akurat będzie pasowała chociaż do jednej kreacji. 

Ten komplet powstał na festyn charytatywny.
Zdarza się jednak, że materiał, z którego wykonuję kolejny komplet, jest wielokolorowy. Wtedy już muszę wziąć pod uwagę konkretne upodobania danej osoby.
Ten komplet jest mój. To była pierwsza taka wariacja, którą wykonałam z resztek włóczki.
Komplet biżuterii w typowo marynarskich kolorach jest w posiadaniu food.love.cook. Jego tworzenie było istnym szaleństwem. Dziergałam go podczas przemiłego, wspólnie spędzanego wieczoru.
Jakim ściegiem wykonuję szydełkową biżuterię?
Kiedy tylko go zobaczyłam, od razu wiedziałam, że będę go wykorzystywać wiele razy. Nadaje się do mnóstwa projektów! U mnie i-cord stich króluje jednak podczas tworzenia biżuterii, ale wykorzystałam go też do zrobienia np sznura do przewiązania stroju karnawałowego, czy rączek do torebki. 

Personalizowana szydełkowa biżuteria

"Mogłabyś zrobić taką biżuterię ze sznurka bawełnianego, ale z napisem?"
Oj! Powiem szczerze, że długo się zastanawiałam nad tym, czy w ogóle potrafię! Układałam sobie w głowie, jak mogłabym ją wykonać? Kiedy miałam już pewien pomysł, nadarzyła się okazja, aby sprawdzić, czy się uda...

U Trusiankowo Handmade zawsze znajdę wszystko, czego mi potrzeba :) Tym razem potrzebowałam koralików z literkami, sznurka bawełnianego i oczywiście szydełka. Kilka razy próbowałam wpleść koraliki w trakcie pracy. W końcu się udało!
Pierwsze, personalizowane bransoletki przesłałam do Magdalena Far PL, która natchnęła i zmobilizowała mnie do stworzenia tego typu ozdób. Dziękuję!
metalManiak to wspaniały człowiek, który bardzo mi imponuje. Uwielbia zgniatać blachę i swoją pasją zaraża innych (sama mam ochotę nauczyć się np wygniatać rąbek ;)). Mam nadzieję, że czarna bransoletka z nazwą jego działalności będzie przypominać mu o tym, że wierzę w jego sukces i trzymam za niego kciuki! 
Myślę, że tym sposobem można napisać wszystko :)

6 komentarzy

  1. Świetne są te bransoletki z napisem. W jaki sposób wplatalaś koraliki? Na bieżąco czy najpierw je nawlekłaś na sznur?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Najpierw nawlekałam na sznur, później wplatałam podczas dziergania :)

      Usuń
  2. Wszystkie są fantastyczne, ale te "moje" najładniejsze! A jak się je super nosi :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! One były robione specjalnie dla Ciebie, nikt takich nie ma :D

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!