5 listopada 2017

Szydełkowanie jest jak matematyka cz.2

Matematyka,

nauka piękna i cudowna, nie bez powodu nazywana "Królową Nauk", towarzyszy mi przez całe życie. Odkąd pamiętam zawsze fascynował mnie świat liczb. Liczyliście kiedyś schody, kroki albo mijające Was samochody? Trudno w to uwierzyć, ale ja robię to do tej pory :) 

Szydełkowanie,

moja pasja, która narodziła się 4,5 roku temu... Zaczynałam od czapeczek, a na czym skończę? Mam nadzieję, że nigdy ta przygoda nie będzie miała swojego finału :) Niech trwa i trwa...

Co je łączy?

Bardzo wiele... W części 1 mogliście poczytać wypowiedź Edyty. Dzisiaj ja dorzucę kilka słów od siebie - naprawdę kilka, obiecuję! 

Prostopadłościan

Jakże wdzięczny i majestatyczny. Każda jego ściana zbudowana jest z prostokątów (pamiętacie, że kwadrat jest prostokątem, ale prostokąt nie jest kwadratem?). Dziergam taki prostopadłościan, mam już dno, ściany i ups! Zabrakło mi sznurka na wieko! Ale chwila, chwila, czy to nie przypomina koszyczka?

Koszyczki łazienkowe wykonałam dla mojej Siostry, idealnie pasują do wnęki w łazience.

Walec

A gdyby tak zamienić dno prostopadłościanu na koło? Jedziemy z tym koksem! Proszę, proszę, co tu mamy? Ufff! Mamy puf! 


Puf, zrobiony na życzenie, dla Znajomych, jako prezent na parapetówkę :)

Stożek

Ale cóż to? Jakiś Chochlik odciął mi część wałka (robiłam ciasto i nieopatrznie zostawiłam go na stole) - mówił, że idzie mróz i zbiera drewno... A ja zostałam ze stożkiem, który może posłużyć np za anielskie ciało :)


Monika Dąbrowska wykonała tego pięknego anioła i jest autorką zdjęcia :)

Kula

Jakże ciekawa bryła, którą znajdziemy dosłownie wszędzie! Bombka, głowa, piłka, nawet Rafaello!

Bombka Arki Gdynia - moja Gdynia, nie moja bombka!
Jaskier Ronan na podstawie wzoru Zabbez, wykonany został dla pewnego małego Piłkarza ;)
Ale kryje ona w sobie coś jeszcze! Magię, taką, że czasami sama nie ogarniam ;) Zobaczcie na tego Germanball'a:

Germanball podejście pierwsze!
Niby taki zwyczajny i prosty - widzicie tu zwykła piłkę w niemieckich barwach (stąd nazwa)... A teraz spójrzcie uważniej, skupcie wzrok na niej przez kilka sekund... Nic się nie stało? Hmmm dziwne, bo w jej przekroju, w samym centrum, bawią się Sinusy i Cosinusy!

Kilka obliczeń...

Teraz widzicie różnicę? 
i możemy zobaczyć różnicę ;) Och ta trygonometria :D

Idąc dalej,

hiperbola, wstęga Mobiusa, fraktale, system zero-jedynkowy i wiele innych... Mogłabym tak pisać bez końca - sami dobrze wiecie, jak to jest opowiadać o swojej pasji. Dlatego ja na tym zakończę, być może, za jakiś czas znów poruszę ten temat... Póki co, zapraszam Was na część 1 tego wpisu :)

Live

Usłyszałam kiedyś od mojego dobrego znajomego Metalmaniaka:
- Ty powinnaś kręcić filmiki z tego Twojego szydełkowania...
- Hmm, no tak, ale tu trzeba mieć warunki, sprzęt...
- Nie prawda! Pomogę Ci, jak będziesz chciała!
I tak minęły miesiące, ja się wyprowadziłam, a los zdecydował się mi pomóc...
W środę, razem z Martą (autorką bloga Marheri Crafts) wystąpimy w Dzień Dobry TVN! Bądźcie czujni!

63 komentarzy

  1. Śliczne koszyczki, bardzo mi się podobają :)
    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Metalmaniakiem - masz świetny styl. Mimo że szydełkowanie to nie moje klimaty - przeczytałam z rozbawieniem :) i gratuluję, że wystąpisz w Dzień Dobry TVN. Jest to moje małe blogerskie marzenie, dlatego zazdroszczę baaardzo i mam nadzieję, że uda mi się Ciebie obejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za Twój komentarz :) Jest bardzo budujący i daje kopa do dalszego działania :) Życzę Ci, aby i Twoje marzenie się spełniło i mam nadzieję, że i ja będę mogła obejrzeć audycję z Twoją osobą :)

      Usuń
  3. Naprawdę piękne te matematyczno-wełniane cuda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stworzone przez Ciebie rzeczy wyglądają cudownie, ale porównanie do matematyki trochę mnie odstrasza. Nigdy nie byliśmy dobrą parą :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam na kolejne wpisy z tego cyklu - prawdopodobnie znajdzie się wśród nich porównanie bliskie Tobie ;)

      Usuń
  5. Rzeczywiście coś w tym jest, że szydełkowanie jest jak matematyka:)
    Choć za matematyką nie przepadam to uwielbiam liczyć oczka (to mnie uspokaja) tworząc kolejną zabawkę:)

    Pozdrawiam i gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś o tym wiem :) Sama mam tak, że jak chwytam szydełko do ręki, to cały świat znika - jestem tylko ja i liczby ;)

      Usuń
  6. Powodzenia podczas występu w tv :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te Twoje robótki są zachwycające, pufa ma przepiękne kolory, a Germanball odwzorowano idealnie. :) A i jeszcze chciałabym pogratulować i życzyć powodzenia podczas występu, na pewno obejrzę! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za siebie i ekipę Neiti Novelties :) Mam nadzieję, że nie strzelę żadnej gafy ;)

      Usuń
  8. Ładne i praktyczne czyli najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniołek najbardziej przypadł mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Moniki :) Na pewno jest jej bardzo miło :D

      Usuń
  10. Ale cudeńka robisz! :) Ja nie mam talentu do szydelkowania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ty (zdaje się) kolorujesz świat, czyż nie? ;)

      Usuń
  11. Cudowności. Chciałabym się kiedyś nauczyć ale chyba brak mi cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jakbyś się zdecydowała, to chętnie pomogę i podpowiem od czego zacząć :)

      Usuń
  12. Relaksujące zajęcie. Kilka razy nawet się za szydełkowanie zabierałam i choć całkiem nieźli mi to idzie, wolę haftować. Piękne dzieła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haftowanie! Mogłabym się czegoś od Ciebie nauczyć, bo czasem trzeba coś wyhaftować na szydełkowych pracach, a ja ciągle się tego uczę ;)

      Usuń
  13. Świetny artykuł :) Bardzo fajne uzupełnienie mojego wpisu. Teraz musimy zająć się koniecznie wyższą matematyką. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Edyto! Jesteśmy dalej w kontakcie i koniecznie pomyślimy nad resztą :D

      Usuń
  14. Hehe, no i teraz wiem, dlaczego szydełkowanie mi nigdy nie szło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha myślę, że jakbyś zaczęła, to byś miała zupełnie inne i równie trafne porównanie :D

      Usuń
  15. Śliczne koszyki i w kolorki w punkt - mój punkt lubię to połączenie kolorystyczne🙂 życzę owocnej współpracy i pozdrawiam😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Moja Sostra także lubi takie połączenia kolorystyczne :)

      Usuń
  16. Masz talent: i do dziergania, i do matematyki, i do opowiadania historii o jednym i drugim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pisania trochę się uczyłam, próbowałam i testowałam różne teksty :) Ale o swoich pasjach mogę opowiadać w nieskończoność - tylko kto by taki długi post przeczytał? ;)

      Usuń
  17. No nie, pierwszy raz żałuję, że nie mam telewizora w domu! Wasz występ w DDTVN będzie do zobaczenia gdzieś online? Ale czad! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co? Zobaczyć możesz na żywo na videostar.pl ;-)

      Usuń
    2. Jest na stronie Dzień Dobry TVN, a link bezpośredni podam w niedzielnym poście :D

      Usuń
  18. Gratulacje z powodu występu w TV!!! Ponieważ matematyka jest miarą wszystkiego to wierzę, że może być też miarą szydełkowania, a Ty to fajnie zauważyłaś i jako matematyczka po prostu dostrzegasz :) Pozdrowienia! Zaraz szukam Twojego występu, aby obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie obejrzałam, super wypadłyście!!! Gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Moja babacia kochała szydełkować :) W dzieciństwie robiła nam cudne sweterki. Niestety nie mam takiego talentu, ale może jeszcze wszystko przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Babcia też bardzo dużo potrafiła, jeżeli chodzi o robótki ręczne - niestety nie zdążyła mi przekazać swojej wiedzy ;) Ja marzę o wykonaniu ubrania, ale cały czas brakuje mi czasu na coś dla siebie ;)

      Usuń
  21. Trochę szydełkuję, więc wiem że bez liczenia się nie obędzie😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! A najgorzej, jak się człowiek pomyli - o zgrozo!

      Usuń
  22. Ale porównanie :) Ja jakoś do szydełka nie mam ręki. Natomiast twoje prace są bardzo ładne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! A ja z kolei nie wiem, czy bym umiała pisać o wszelkich zajęciach i atrakcjach dla dzieci, także każdy z nas ma coś do przekazania innym :)

      Usuń
  23. Jestem absolutnie pełna podziwu dla takie cudów ze sznurka, włóczki i przędzy. No i jak widzę to wyższa matematyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Połączyłam swoje pasje i dzięki temu jestem dwukrotnie bardziej zmotywowana do działania :D

      Usuń
  24. Super!!! Ja o szydełkowaniu nie mam pojęcia, ale mam bardzo zdolną babcie, która jest na etapie bombek.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale masz fajnie! Mi chyba znów na bombki nie starczy czasu, także na kolejne Święta zacznę już w styczniu :P

      Usuń
  25. sama - niestety - nie potrafię, a może się boję? Nie wiem. Jednak uwielbiam podziwiać takie szydełkowe piękności <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli miałabyś ochotę spróbować, to pisz śmiało - podzielę się chętnie swoją wiedzą, moimi początkami i podpowiem od czego zacząć :)

      Usuń
  26. Szydełkowanie nie jest dla mnie, ale chętnie obserwuję poczynania innych :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Faktycznie jest dużo matematyki w szydełkowaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  28. koszyczki są cudowne

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!