18 lutego 2024

Bransoletki z kamieni dla niej i dla niego

Szydełkowanie, czy zrobienie bransoletki? 
Oto jest pytanie. Odpowiedź nie jest jednak oczywista...
Czy przypadkiem nie powinno robić się już wiosennie? Zagubiłam się lekko w czasoprzestrzeni - wybaczcie.

Szydełkowanie vs zrobienie bransoletki

Od niedawna pomiędzy kolejnymi, szydełkowymi projektami, zajmuję się tworzeniem bransoletek z kamieni naturalnych. 

Wszystko zaczęło się od mojego "widzimisię". 

I tak zostało.
Jakie są moje obiektywne różnice w procesie tworzenia?

Bransoletki

  • Długi okres projektowania
  • Krótki okres wykonania = szybki efekt końcowy

Szydełko

  • Okres projektowania uzależniony od danej rzeczy
  • Długi okres wykonania = na efekt końcowy trzeba poczekać.
Co je łączy?
W moim osobistym przypadku moment tworzenia, który
  • Muszę poczuć. 
  • Muszę znaleźć. 
  • Muszę mieć siłę.
Przeważnie TE momenty i chwile nadchodzą szybko, choć nie w każdym przypadku...

Bransoletka dla niego

Pamiętam to podekscytowanie, kiedy robiłam pierwszą bransoletkę dla mężczyzny. Miała być w odcieniach granatu. Szybko powstała w mojej głowie i taka też wyszła (rzadko się to zdarza, kiedy identyczny projekt uda mi się przenieść do rzeczywistości). Ależ jestem z niej dumna, mimo, że jest już w (może powinnam powiedzieć "na") męskiej ręce...

Bransoletki dla niej

Te bransoletki dla koleżanek są zupełnie inne niż te z mojej głowy...
Dlaczego?
Jak zaczęłam tworzyć, dałam się ponieść swoim myślom. Nie trzymałam się kurczowo wyobrażeń. Tworząc, myślałam o dziewczynach. Koraliki "same" się układały.
Na samej górze leżą żółte tulipany. Pod nimi niewielka drewniana, owalna deseczka. Na niej leży czarno biała bransoletka z kamieni naturalnych: agatów, kamieni księżycowych, labradorytów, teraherzów, hematytów, ze srebrnymi koralikami i oponkami oraz przywieszką łabędzia.
Tę bransoletkę wykonałam z:
agatów - wewnętrzna harmonia, pewność siebie
kamieni księżycowych - działanie ochronne
labradorytów - wzmocnienie intuicji i wyobraźni
terahertzów - łagodzi zmęczenie
hematytów - sprostanie wyzwaniom
srebrnych oponek i kulek oraz przywieszki łabędzia.
Pasuje na dość małą rękę - mogę się pokusić o stwierdzenie, że dziecięcą.
Każda z bransoletek jest
  • kobieca
  • subtelna
  • delikatna
  • jedyna
  • niepowtarzalna.
Zupełnie tak, jak moje koleżanki.
Na samej górze leży srebrny świecznik, po lewej stronie drewniana brokatowa gwiazda, pod nią dwie małe bombki niebieska i zielona, a obok nich zielono niebiesko biała bransoletka z amazonitów, apatytów, kamieni księżycowych, kmaitów, malachitów, uleksytów, srebrnych oponek z przywieszką motyla.
Bransoletka została wykonana z:
amazonitów - harmonia, spokój, nadzieja
apatytów - kreatywność, motywacja
kamieni księżycowych - intuicja
kmaitów - oczyszczenie, regeneracja
malachitów - równowaga
uleksytów - inspiracja.
srebrnych, diamentowych oponek i przywieszki motyla
Pasuje na damski nadgarstek.

0 komentarzy

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!