16 kwietnia 2023

Bransoletki z kamieni naturalnych

Moja kolekcja bransoletek z kamieni naturalnych powiększa się w zastraszająco szybkim tempie.

Robienie tego typu biżuterii jest dla mnie totalnym przeciwieństwem szydełkowania i miłą odmianą.
Na podłodze z paneli i owalnym kawałku drewna leżą cztery bransoletki z kamieni naturalnych: niebieska, przezroczysta, zielona i różowa.
Już nie popełnię drugi raz tego samego błędu!
Oto moje pierwsze bransoletki z kamieni naturalnych. I nie ważne, czy są udane, czy nie - zdjęcie na pamiątkę zostaje ze mną na zawsze...
Dlaczego?

Jak powstają moje bransoletki?

Szydełkowanie = krótszy proces projektowy + dłuższy proces wykonania
Tworzenie bransoletek = dłuższy proces projektowy + krótszy proces wykonania

To nie jest tak, że całkowicie zrezygnowałam z szydełkowania. 
  • W dalszym ciągu na fotelu leży dość obszerna robótka, (która mnie samą zaskoczyła swoją wielkością). 
  • W dalszym ciągu mam kolejną rzecz do zrobienia (i muszę ją wykonać w miarę szybko).
Ale w pewnym momencie poczułam, że potrzebuję odskoczni.

Zrobiłam zakupy.

Zabrałam się do pracy.

Bransoletka z kryształów górskich

Po mojej pierwszej, morskiej bransoletce ułożyłam bransoletkę z różnych koralików kryształu górskiego. Już w samej nazwie zamknięte są moje ukochane góry. Patrząc na nią przywołuję cudowne wspomnienia i tworzę marzenia. 
Na białym tle i kawałku drewna leży bransoletka z kryształów górskich, w tle leżą żółte tulipany
Nie bez powodu jako przywieszki to srebrny liść monstery - uwielbiam oraz puzzle - pasuje do kolejnego elementu w innej bransoletce dla bardzo bliskiej mi osoby.
Bransoletka pasuje na nadgarstek o obwodzie 18 cm. 
  • Znaczenie: optymizm, wiara w swoje możliwości oraz ochrona przed negatywną energią.

Bransoletka jadeit, sugilit, kryształ górski, hematyt

Po wiosennych porządkach okazało się, że mam sporo różowych ubrań, a żadnej pasującej bransoletki. Aż do teraz...
Na białym tle i kawałku drewna leży bransoletka w odcieniach różu i fioletu z jadeitów, sugilitów, srebrnych hematytów oraz kryształu górskiego. w tle leżą żółte tulipany
Brakowało mi takiej bransoletki, więc ją stworzyłam. Srebrne elementy dodają elegancji dla codziennych stylizacji.
Bransoletka pasuje na nadgarstek o obwodzie max 15 cm.
Znaczenie:
  • Jadeit: wieczna miłość, szczęście, życzliwość;
  • Sugilit: optymizm i nadzieja na lepszą przyszłość;
  • Hematyt: siła, odwaga;
  • Kryształ górski: optymizm, wiara w swoje możliwości oraz ochrona przed negatywną energią.

Bransoletka oliwin, kryształ górski, jaspis, hematyt

Podobnie było z zieloną bransoletką. Kilka koralików, dodatków, trochę zabawy w przekładanie, układanie i dołożenie kilku dodatków - oto ona:
Na białym tle i kawałku drewna leży bransoletka w odcieniach zieleni z oliwinów, nieregularnych bryłek kryształów górskich, łaciatych jaspisów oraz srebrnych hematytów, w tle leżą żółte tulipany
Tworząc czuję się jakbym układała puzzle. Każdy element musi do siebie pasować. Jedyną różnicą jest to, że nie ma obrazka, więc efekt końcowy muszę poczuć. Kiedy w 100% czuję, że taka ma być, dopiero zabieram się za nawlekanie.
Bransoletka pasuje na nadgarstek o obwodzie max 15 cm.
Znaczenie:
  • Oliwin: dobrobyt, ukojenie nerwów,
  • Kryształ górski: optymizm, wiara w swoje możliwości oraz ochrona przed negatywną energią,
  • Jaspis: odwaga, dobry humor,
  • Hematyt: siła, odwaga.

Bransoletka howlit, tygrysie oko, agat, magnezyt, apatyt

Kiedy koleżanka zobaczyła moje bransoletki, również poprosiła o jedną dla siebie. Z radością stworzyłam taką zgodnie z wytycznymi i podarowałam w prezencie.
Na białym tle leży bransoletka z kamieni naturalnych w odcieniach niebieskiego. Zrobiona z howlitów, tygrysich oczu, agatów, magnezytów oraz apatytów. Dodatkowo posiada srebrną przywieszkę w kształcie ptasiego pióra. w tle leżą żółte tulipany
Pióro w biżuterii idealnie pasuje do osób kreatywnych o artystycznej duszy. Dlatego taka przywieszka okazała się idealnym dopełnieniem całości.
Bransoletka pasuje na nadgarstek o obwodzie max 17 cm.
Znaczenie:
  • Howlit: determinacja w dążeniu do sukcesu, łączy wizję z wytrwałością,
  • Tygrysie oko: szczęście, optymizm, radość,
  • Agat: odzyskanie zaufania,
  • Magnezyt: Spokój, pozytywne nastawienie. dobre pomysły,
  • Apatyt: poprawia pamięć i koncentrację.
Szybciej zapomnę zegarka niż bransoletki. Zwykle zakładam taką, która pasuje do całokształtu albo po prostu mam na nią ochotę. Każda jest dla mnie ważna. Bardzo je lubię.
Jaka jest Twoja ulubiona biżuteria? 

0 komentarzy

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!