16 sierpnia 2020

Małe kwiatki na szydełku

Bardzo ucieszyłam się, kiedy moje grono mini kwiatów powiększyło się ponownie. Szczególnie czekałam na jeden z tych okazów!

Dlaczego? 

Bo od dawna już marzyłam, żeby Wam coś pokazać...
To jeszcze nie koniec.
Włóczka: Alize Bella 
Szydełko: Clover Amour rozm. 2.0
Wzór od Zabbez do kupienia na Raverly bądź Etsy
Wysokość kwiatków to około 7 cm.

Mini gerbera, koniczyna i hortensja

  • Hortensja - w życiu bym nie pomyślała, że samemu można zmieniać ich kolor! Barwa kwiatów zależy od kwasowości gleby. 

Czy to znaczy, że sadząc hortensję w ogrodzie możemy sprawdzić, jaki odczyn ma nasza ziemia?
Ten kwiat pochodzi znad morza i podobno w takich rejonach czuje się najlepiej... Teraz żałuję, że nie mam ogródka ;)
Zobaczcie tylko na te listki.

  • Koniczyna - co tu dużo mówić? Dawno, dawno temu znalazłam czterolistną koniczynkę. Ususzyłam ją i włożyłam do antyramy razem z pewną pamiątką. Tak wisiała na mej ścianie dobrych kilka lat. Aż tu nagle nadszedł Pan Remont i obraz przestał mi pasować. Schowałam więc antyramę do piwnicy. Wiem, że tam też jest moja ususzona, żółta koniczyna.

Teraz? Czterolistną, zawsze zieloną koniczynkę, znów mam w domu i mogę na nią zerknąć, kiedy tylko mam na to ochotę. Może i ta, szydełkowa będzie przynosiła szczęście? 
Na tym zdjęciu możecie zauważyć, że rozmiar oczek ma duże znaczenie jeżeli chodzi o efekt końcowy. Przy gerberze zrobiłam zbyt duży odstęp pomiędzy oczkami - zaledwie jeden półsłupek więcej, a ewidentnie daje się zauważyć, że tak być nie powinno.

  • Gerbera - ile ja się już o nich napisałam? Jedna pojechała na drugi koniec Polski, druga została ze mną, ale już była mniejsza, trzecia - długo czekała na dokończenie. 

I to właśnie to maleństwo zmobilizowało mnie do jej zakończenia! 
Same główki zaprojektowane zostały z niezwykłą starannością i dbałością o szczegóły.

Zabbez o swoich kolejnych Mini kwiatach:

Mini Gerbera Guusje, Lucky Clover Kas and Hydrangea Hugo are cute mini Flower Friends. They are small enough to quickly crochet, attach to almost everything and they are super fun to gift. Hang them on a keychain, a necklace, on your bag or give them as a present to your friends. Every mini Flower Friend is colorful and fun and they will surely make you happy. 

(Mini Gerbera Guusje, Szczęśliwa Koniczyna Kas i Hortensja Hugo są cudownymi mini kwiatami. Są tak małe, że można je szybko wykonać, doczepić niemalże do wszystkiego i są wspaniałym pomysłem na prezent. Zrób z nich brelok do kluczy, naszyjnik, doczep do torebki albo daj w prezencie. Każdy mini Kwiat jest kolorowy i zabawny i na pewno uczynią każdego szczęśliwym.)

Wszystkie rozmiary kwiatu gerbery w jednym miejscu - to było dopiero wyzwanie.

Mini Gerbera Guusje

Skupcie się! Oto przed Wami moje pierwsze porównanie trzech kwiatów tego samego gatunku. 
Hura! Udało się! W końcu mogę Wam je pokazać :D Ależ się cieszę!
Tak wygląda wzrost szydełkowej gerbery. Najpierw malutka i ciekawa świata, potem lekko nieśmiała przeradza się w piękny, dorosły okaz.
Kto by pomyślał, że ta najmniejsza zmobilizuje mnie do ukończenia tej największej? To się nazywa ironia losu...
Do dnia dzisiejszego nie wiedziałam, że 15 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Rodzin.
Teraz już będę o tym pamiętać.

6 komentarzy

  1. Sliczna gerberowa rodzinka jak i pozostałe kwiatuszki. Kolorowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo mi się podoba gerberowa rodzinka i cieszę się, że udało mi się je wszystkie wykonać :)

      Usuń
  2. Kolekcja mini kwiatuszków robi się coraz większa i piękniejsza :) Rodzina gerber jest przeurocza, zwłaszcza na ostatnim zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiększa się bardzo, niedługo kolejne maleństwa dołączą do ogródka, ale póki co to tajemnica, więc ciiii ;)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!