15 grudnia 2019

Mała hortensja na szydełku

Hank zupełnie nie rozumiał, co działo się wokół niego. Tyle nowych i dziwnych rzeczy pojawiało się dookoła... Pełen strachu i obaw zastanawiał się o co chodzi?

Włóczka Alize Bella od Kamart
Szydełko Clover Amour rozm. 2.0
Wzór płatny od Zabbez do kupienia na Raverly lub Etsy

Około 19 cm Hank aż złapał się za głowę od tych nowości. Jeszcze nie wie, że niebawem to będzie jego ulubiony okres :)

Szydełkowa hortensja

Nic dziwnego! Na ogół hortensje są już w okresie zimowania. Nie kwitną, ale czekają spokojnie na przyjście wiosny. Ale nie Hank! On jest zupełnie inny! Zakwitł nie dawno i ani myśli o zimowaniu. Powoli poznaje otaczający go świat.

Któregoś dnia wzięłam go na kolana i wytłumaczyłam, że powoli szykujemy się do Świąt Bożego Narodzenia. Pokazałam mu nasze tradycje, opowiedziałam o szopce, choince, pierniczkach i światełkach, które rozświetlają cały dom. Teraz już nic nie będzie dla niego zaskoczeniem...
Hortensja Hank powoli poznaje wszystkie nowości wokół siebie.
Dotyka, sprawdza, a czasem nawet mówi. Niestety żaden z przedmiotów go nie rozumie...

Hortensja

To kwiat ozdobny, który przybył do nas aż z Japonii.  Można ją trzymać w mieszkaniu, jednak najlepiej czuje się w ogrodzie, gdzie (odpowiednio pielęgnowana) żyje wiele lat. Ma piękne, bujne kwiatostany. Złożone z wielu małych kwiatków tworzą kwieciste kule. 
O nie! Jak mogłam popełnić taki błąd! 
Załamałam się! Dojrzałam go dopiero po ukończeniu kwiatostanu.
Dlaczego te kwiatki mi się tak nie marszczą jak w wersji oryginalnej? 
Zastanawiałam się.
Pewnie jak przyszyję je do czapeczki, to osiągnę zamierzony efekt. Robię dalej!
Postanowiłam. Jak się później okazało, to była zła decyzja...
Kwiatki są proste. Miały być pomarszczone. O co chodzi? 

Hank

Kiedy Hank poznał już nasze tradycje, zaznajomił się z nowymi przedmiotami, niezwłocznie pobiegł do reszty kwiatów, żeby im o tym opowiedzieć. Dowiedział się przy tym jeszcze wielu innych ciekawostek. Koniczyna Klaus, Jaskier Ronan, Strelicja Paco, Oset Tim, Przebiśnieg Sia są ze mną przecież już wiele lat. Przesiedzieli kilka wieczorów i dzielnie dyskutowali o tym, co wydarzy się za kilka dni.
Hank nawet znalazł sobie dość specyficznego kumpla. Dość specyficzna znajomość, ale rozumieją się bez słów.

Oto co Zabbez mówi o zaprojektowanej przez siebie hortensji

Hydrangea Hank has many little bright blue flowers which together make a beautiful large flowered bulb. He enjoys to bloom abundantly. When Hank has nothing to do, he counts his little flowers to pass the time. And when he counts a different number of flowers than last time, he laughs very loud and starts to count all over again.
(Hortensja Hank ma dużo małych niebieskich kwiatków, które razem tworzą przepiękny, duży klomb. Lubi kwitnąć. Kiedy nie ma nic do roboty, liczy swoje małe kwiatki żeby zabić czas. Kiedy jednak je policzy i okaże się, że liczba kwiatków jest inna niż poprzednim razem, śmieje się głośno i zaczyna liczyć od nowa.)

Słupek, czy słupek podwójny, co za różnica?

Ogromna! To właśnie przez moje gapiostwo kwiatostan nie jest tak efektowny! Kiedy dokończyłam czapkę i nadal nie wyglądała jak na zdjęciu, zastanawiałam się, co poszło nie tak? I wtedy mnie olśniło! Gapiostwo! Zamiast słupków podwójnych wykonałam zwykłe słupki! Aaaa!
A dla jelonka może dwie szyszeczki na poprawę nastroju? Którą pierwszą zaczniesz chrupać?

8 komentarzy

  1. Piękne są te wszystkie laleczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny Hank, piękna z niego hortensja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna opowieść i cudnerobotki. Serdecznie pozdrawiam 🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! I również przesyłam mnóstwo ciepłych pozdrowień <3

      Usuń
  4. Śliczny kwiatek (kwiatki?) mimo, że zabrakło marszczenia :) Bardzo lubię hortensje, przepięknie kwitną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja sama dzięki tym szydełkowym roślinkom dopiero poznałam wiele gatunków, które do tej pory były mi obce ;)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!