28 kwietnia 2019

Wielkanocny zając na szydełku

Jeszcze przez chwilę cieszę się minioną Wielkanocą. W domu nadal wisi mnóstwo ozdób, na stole stoją gałązki ozdobione pisankami, a na blogu? No właśnie! Ktoś niezwykły, kto przynosi radość i mnóstwo zabawy dzieciom i dorosłym...

Wielkanocny zając

W naszym regionie odwiedza domy. W swoim koszyczku ma drobne upominki lub słodycze, które chowa w różne miejsca. Dzieci muszą się czasem nieźle napracować, żeby znaleźć podarki. 

Włóczka: Alize Bella i Alize Diva Batik od Kamart
Szydełko: Clover Amour rozm. 2.0
Wzór kombinowany oparty na schemacie Little Rose Roxy od Zabbez.
Wysokość zajączka to około 19 cm.
Są różne historie na temat tego, dlaczego akurat zajączek jest jednym z symboli Wielkanocy. Mi natomiast najbardziej podoba się fakt, że pojawiające zające symbolizują nadejście wiosny. W tym samym czasie obchodzimy obrzędy najważniejszego, chrześcijańskiego Święta.

Zając na szydełku

Mój zając już pokicał do nowego domu. Dostałam kilka wytycznych, związanych z wykonaniem zająca. Wiedziałam jaką ma przybrać formę oraz miał być bardzo wiosenny - kolorowy.
Ogonek musi być! A długie, smukłe uszy najbardziej pasowały mi do całej postaci :)
 
Puściłam wodze fantazji. Najpierw powstał korpus. Później czapka z uszami i reszta dodatków:

koszyczek z pisanką
Mała pisanka idealnie mieści się w koszyczku.
Darmowy wzór na małą i dużą pisankę możecie znaleźć u Zabbez - Free easter egg crochet pattern.

zdejmowana chusta.
Chustę wykonałam węzłami Salomona. Delikatna, a zarazem bardzo wyrazista chusta jest ciekawym dopełnieniem wielkanocnego zająca. 

Smutno było mi się z nim rozstawać. Jest taki radosny, ale mam nadzieję, że wniósł do nowego domu tyle radości, ile radości sprawiło mi jego dzierganie :)

8 komentarzy

  1. Jaka elegancka - kwiatek w uszach, chusta na szyi i koszyczek z pisankami. Wspaniałą robota :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczności. Dojrzewam do dziergania origami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jest trochę zabawy w tej sztuce (amigurumi), ale jak już zaczniesz, to co jakiś czas maskotka powstanie :)

      Usuń
  3. Jest uroczy - taki kolorowy i starannie wykonany! Cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny! Bardzo podobają mi się maskotki w tym stylu :)

    Zapraszam Cię na mojego nowego bloga: www.skladrekodziela.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, że się Tobie spodobał, a na nowego bloga chętnie zajrzę :)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!