15 października 2023

Szydełkowe lalki

Czy wiesz, czym są UFOKI?
To określenie gdzieś, kiedyś przeczytałam i bardzo mi się spodobało.

Przez wiele lat udało mi się ich uniknąć i byłam wręcz pewna, że tak zostanie.

Niestety stało się inaczej...
Na tle kamienistej ściany stoją dwie lalki wykonane na szydełku. Po lewej stronie niższa, ma kolorowe włosy, fioletową bluzkę, różowo-niebieską spódniczkę, fioletowe getry i różowe buty z niebieskim guziczkiem. Po prawej wyższa, ma różowy beret z czerwonymi koralikami, różowe włosy, białą bluzkę, różową, krótką spódniczkę, nogi w zielono-białe pasy i różowe buty.
Włóczka: Alize Bella
Szydełko: Clover Amour 2.0
Wzór płatny od yalalamanufactory
Wysokość lalek to około 30 i 40 cm.

Szydełkowe lalki - bohaterki animowanego serialu p.t. "Truskawkowe ciastko"

Serial opowiada o dziewczynce o imieniu Truskawka, która wraz z innymi owocowymi przyjaciółkami przeżywa niezwykłe przygody w Owocowie.

Bohaterkami mojej historii są Truskawka oraz Śliwka.

Pierwszą zrobiłam Śliwkę. 
Na tle złoto granatowej ściany widać lalkę wykonaną na szydełku. Lalka ta ma kolorowe włosy, fioletową bluzkę, różowo-niebieską spódniczkę, fioletowe getry i różowe buty z niebieskim guziczkiem.
Plum Pudding - Śliwka, wybitna tancerka, ma studio taneczne.
Pamiętam, że byłam jej bardzo ciekawa. Szydełkowałam z ogromną przyjemnością i dużą prędkością. Byłam z siebie bardzo dumna, a efekt końcowy przerósł moje oczekiwania. Wtedy myślałam, że zostanie ze mną na zawsze.

Wtedy nadszedł czas na Truskawkę.
Na tle kamienistej ściany stoi szydełkowa lalka. Ma różowy beret z czerwonymi koralikami, różowe włosy, białą bluzkę, różową, krótką spódniczkę, nogi w zielono-białe pasy i różowe buty.
Strawberry Shortcake - Truskawka, główna bohaterka serialu, jest miła i pomocna, świetnie gotuje i prowadzi kawiarenkę.
Po zrobieniu głowy, ciała, rąk i nóg się zacięłam.

Przyszedł kolejny projekt, później następny, a lalka leżała w moim ulubionym koszyczku z wikliny papierowej.

Wiele razy próbowałam do niej wracać. Jednak coś się we mnie zblokowało.

Połączyłam ręce z tułowiem i odłożyłam lalę. 

5 lat później

W wakacje 2023 zaczęło brakować mi miejsca. 

Spojrzałam na koszyk.
Nie ruszam nic nowego, dopóki nie dokończę moich dwóch ufoków!
Postanowiłam.

Do ciała przyszyłam nogi, zrobiłam spódnicę, włosy i (w końcu) czapkę.

I zabrałam dwie przyjaciółki na wakacje...
Na stole z białą serwetą, na tle ściany w biało brązowe pasy siedzą dwie lalki wykonane na szydełku. Pomiędzy nimi stoi butelka z białymi kwiatami. Po lewej stronie niższa, ma kolorowe włosy, fioletową bluzkę, różowo-niebieską spódniczkę, fioletowe getry i różowe buty z niebieskim guziczkiem. Po prawej wyższa, ma różowy beret z czerwonymi koralikami, różowe włosy, białą bluzkę, różową, krótką spódniczkę, nogi w zielono-białe pasy i różowe buty.
Na pierwszy rzut oka widać, która jest bardziej elegancka, a która buntowniczka, prawda?

Ostatnie wspólne wakacje

To był mój ostatni czas z lalkami. 
Na tle kamienistej ściany siedzą dwie lalki wykonane n szydełku. Po prawej stronie niższa, ma kolorowe włosy, fioletową bluzkę, różowo-niebieską spódniczkę, fioletowe getry i różowe buty z niebieskim guziczkiem. Po lewej wyższa, ma różowy beret z czerwonymi koralikami, różowe włosy, białą bluzkę, różową, krótką spódniczkę, nogi w zielono-białe pasy i różowe buty.
Papużki nierozłączki.
Podczas wakacji z Przyjaciółmi poczułam, że lalki powinny zostać z Dziewczynami (mamą i córką).

I tak się stało.

Dziewczyny podzieliły się lalkami. Każda ma swoją, razem stworzą wspaniałą więź i przyjaźń pomiędzy Mamą i Córką.
Już wiesz czym są UFOKI?
To niedokończone prace, które zalegają w różnych częściach domu i czekają na TEN moment.
W zamku, na krzesełku, przy małym stoliku siedzi uśmiechnięta dziewczyna o długich blond włosach, różowej bluzce i krótkiej, czarnej spódniczce w różowe kwiaty. Na kolanach trzyma dwie lalki wykonane na szydełku. Po lewej niższa, ma kolorowe włosy, fioletową bluzkę, różowo-niebieską spódniczkę, fioletowe getry i różowe buty z niebieskim guziczkiem. Po prawej wyższa, ma różowy beret z czerwonymi koralikami, różowe włosy, białą bluzkę, różową, krótką spódniczkę, nogi w zielono-białe pasy i różowe buty.
Ostatnia wspólna podróż, ostatnie przytulenie.
Czy jest tu ktoś, kto ma swoje ufoki? Podzielisz się nimi ze mną w komentarzu?

2 komentarzy

  1. Jestem zaintrygowana, czym zaskoczysz nas w przyszłości i nie mogę się doczekać kolejnych inspirujących projektów. Dzięki za dzielenie się swoją pasją i umiejętnościami w dziedzinie szydełkowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za Twój komentarz. Jestem wdzięczna, że napisałaś, bo dzięki temu wiem, że nie jestem sama w sieci i są osoby, które tu zaglądają 💚 mam jeszcze kilka "niespodzianek", tworzę kolejne, a część czeka na sesję zdjęciową i odpowiedni moment bo to prezenty, ale ciiii 😉

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!