6 sierpnia 2023

Szydełkowe łatki

Macie w swoich szafach choć jedno ubranie, Wasze ulubione, najlepsze, które za wszelką cenę byście "reanimowali"?
Ja mam!
Dlatego podjęłam się współpracy o której zaraz Wam opowiem...
Na białym tle i małym, owalnym kawałku drewna leży pięć beżowych szydełkowych łatek o okrągłym środku i czterech płatkach w kształcie półksiężyców.
Kordonek: Ariadna Karat nr 8
Szydełko: Clover Amour 1.25
Wzór darmowy: Irish Lace Crochet Motif
Wysokość łatek to około 12 cm.

Szydełkowe łatki

Moja koleżanka jest krawcową. Często podejmuje się zadań trudnych, z pozoru nie do zrobienia. 

Pewnego dnia do mnie zadzwoniła z prośbą o pomoc. Opowiedziała o zaciągniętych oczkach na bluzce.
Błahostka!
Pomyślałam. Z opowieści wywnioskowałam, że jest to sprawa "zgubionej" nitki jak w wełnianym swetrze (kiedyś sobie taki naprawiałam, więc już umiałam to zrobić). 
Na białym tle i małym, owalnym kawałku drewna leży sześć beżowych szydełkowych łatek o okrągłym środku i czterech płatkach w kształcie półksiężyców.
Łatki te można wykorzystać jako elementy koronki irlandzkiej. Przyjemny i szybki wzór.
Przyjechała 5 minut później.
O kruczaki!
Bluzeczka była bardzo cieniutka. Ja nie miałam nawet tak cienkich igiełek! Mimo to próbowałam złapać oczka na różne sposoby. Niestety bezskutecznie.
Wtedy wpadłam na pewien pomysł!
A gdyby nieco odnowić odzież i naszyć na defekty szydełkowe "łatki"?
Koleżanka przywiozła kordonek w zbliżonym do bluzki kolorze, a ja zaczęłam pracę.
Na białym tle i małym, owalnym kawałku drewna leżą trzy beżowe szydełkowe łatki o okrągłym środku i czterech płatkach w kształcie półksiężyców. Trzy takie łatki leżą na białym tle.
W oryginalnym wzorze przy każdym z elementów są jeszcze perełki. Niedługo też takie wydziergam.
Po akceptacji pomysłu przez właścicielkę bluzki:

  • łatki zostały przyszyte, 
  • defekty zabezpieczone, 
  • a ulubiona bluzka dostała nowe życie.
laastaris (łata) + SzydelkoweCUDAsie = owocna współpraca
Na beżowej bluzce zostało przyszytych sześć beżowych szydełkowych łatek o okrągłym środku i czterech płatkach w kształcie półksiężyców.
Łatki na bluzce wyglądają nadal bardzo elegancko i są piękną ozdobą prostej bluzki.

2 komentarzy

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!