3 stycznia 2021

Zakładka do książki

Jak wyjdziesz poza swoje schematy będziesz wiedział co robić. Opuść bezpieczne cztery ściany, zmień perspektywę i działaj.
(Karolina Winiarska “Nic więcej”)

Powyższy cytat z książki, którą aktualnie czytam jest mi bardzo bliski.
Dlaczego?
Kordonek: Maxi Altin Basak
Szydełko: rozmiar 2,5
Wzór za zakładkę: Crochet Heart Bookmark od Daily Inspiration
Długość zakładki: razem z chwostem około 19 cm.

Nic Więcej - Karolina Winiarska

Czytając tą książkę zaczęłam zastanawiać się nad swoim życiem. Doszłam do wniosku, że czuję się bezpiecznie, kiedy działam według swoich
  • rytuałów,
  • schematów,
  • planów.
Kiedy coś zostaje zaburzone i pojawia się nutka niepewności czuję się nieswojo.
A jednak! 
W tej książce znalazłam
  • nieoczekiwane zwroty akcji,
  • mnóstwo życiowej mądrości,
  • a przede wszystkim pewność, że świat się nie skończy nawet wtedy, kiedy czegoś nie uda mi się zrealizować zgodnie z planem.
Ba! Im więcej stron przeczytałam, tym bardziej zaczęłam tęsknić za spontanicznością, niespodziankami, niepewnością.
Jest to kolejna zakładka, którą stworzyłam po przeczytaniu książki. Kolor nie jest przypadkowy - tak jak napisałam lubię pewne schematy, które sama sobie tworzę i również w tym przypadku czerwień nie wynika z motywu, tylko z treści i samego tytułu książki. Natomiast sam wzór po raz drugi idealnie pasuje mi do fabuły. W której pojawia się miłość - trudna, piękna i nie jest w jednym wątku, a w kilku i to dość zaskakujących momentach.

Szydełkowa zakładka do książki

Jest to druga książka autorki. Do pierwszej publikacji także zrobiłam zakładkę - nie mogło takowej zabraknąć i tym razem. Historia powstania jest jednak zupełnie inna.

Od dawna miałam w planach wykonanie zupełnie innej zakładki. Myślałam, że będzie idealnie pasować. Już miałam zabierać się do pracy, kiedy zdecydowałam poszukać jeszcze więcej inspiracji.
Im więcej stron przeczytałam, tym pierwotny pomysł wydawał mi się coraz mniej idealny...
Znalazłam! Zrobiłam dwie - jedną dla siebie, drugą dla Karoliny. Jestem pewna, że będzie idealnie pasować do treści.
Chciałabym mieć tyle odwagi, samozaparcia i sił, aby sięgnąć po swoje marzenia. A tymczasem od lat zdaję się jedynie na los, zamiast wziąć sprawy w swoje ręce...
Sama autorka - Karolina Winiarska Autor jest cudownym przykładem na to, że 
Marzenia się nie spełniają. Marzenia się spełnia.
 (Karolina Winiarska "Nic więcej")

Swoją przygodę z pisaniem zaczęła po cichutku, nikomu o tym nie mówiąc. Dopiero później powolutku dowiadywałam się o jej sukcesach. Mnóstwo pracy, wiary w siebie i samozaparcia sprawiły, że każdy kolejny rok od premiery jej pierwszej książki "Następnym razem", są coraz bardziej cudowne i owiane wieloma sukcesami. Trzymam kciuki za kolejny rok!
W jednej z tych zakładek popełniłam błąd podczas dziergania - ta została ze mną. Prototyp z błędami. Druga, idealna trafiła w ręce autorki.
Życzę Wam i sobie:
  • abyśmy potrafili wyjść poza swoje schematy,
  • abyśmy mniej analizowali, a więcej słuchali swoich serc,
  • dajmy się czasem ponieść emocjom,
  • wyluzujmy,
  • bądźmy wyrozumiali wobec siebie i życzliwi dla innych,
  • uśmiechajmy się.
Szczęśliwego 2021 Roku!

2 komentarzy

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!