20 grudnia 2020

Bożonarodzeniowe rośliny

Boże Narodzenie kojarzy mi się z wieloma barwami. Głownie jednak z
  • zielenią,
  • czerwienią,
  • bielą.
Zielona jest choinka, czerwony św. Mikołaj, biały śnieg skrzypiący pod butami (teraz to niestety tylko wspomnienie)...
Mini kwiatki wykonałam włóczką Alize Bella i szydełkiem Clover Amour rozm. 2.0.
Wysokość tych uroczych maluchów to około 7 cm.
Wzór na te trzy kwiatki można zakupić od Zabbez poprzez Etsy lub Raverly.

Znaczenie kolorów

Nieprzypadkowo w okresie świątecznym królują właśnie te barwy.
One mają swoje znaczenie! Sami zobaczcie.
  • Zielony jest symbolem życia i odrodzenia. Przynosi nam nadzieję, uzdrowienie, harmonię i wolność.
  • Czerwony jest kolorem krwi, miłości i władzy. Barwa ta wypełniona jest pozytywną mocą chroniącą domostwa przez złymi duchami i urokami.
  • Biel ma przypominać nam o czystości i niewinności. Jej zadaniem jest również wprowadzać radość i świąteczny nastrój.
    W oryginalnym wzorze jemioła ma dwie małe kuleczki obok siebie - ja postarałam się jednak o większy nieład ;)

Mini gwiazda betlejemska, ostrokrzew i jemioła

Czerwony jest moim ulubionym kolorem!
Dziergając maluchy miałam więc mnóstwo okazji do spoglądania na piękną czerwień moich motków. Nawet jemioła dostała odrobinę tego koloru.
Pisałam już o
  • ostrokrzewie, który nie jest zbyt popularny w Polsce i być może dlatego sama roślina niewiele mnie zaciekawiła
  • gwieździe betlejemskiej, którą uwielbiam i (tak samo jak choinki) nie może jej zabraknąć w moim domu.
O jemiole nie miałam jeszcze okazji napisać - aż do dzisiaj. Przypomniała mi się pewna historia:

Święta w 2019 roku spędzaliśmy w Puszczy Augustowskiej. Nagle usłyszałam:
Idziemy do lasu po jemiołę - przecież po to tu przyjechaliśmy.
Nie bardzo wiedziałam w jakim celu ciocia chce zabrać do domu ogromne pędy tej rośliny. Postanowiłam zapytać. Dowiedziałam się, że co roku, w okresie Świąt Bożego Narodzenia wieszają jemiołę w domu. Takie kępy wiszą u nich przez cały rok i tylko w tym okresie zostają wymieniane na świeże. Mają przynosić rodzinie szczęście i pieniądze.
Każdy z mini kwiatków ma listek, który przeważnie występuje z tyłu laleczki. Piszę "przeważnie" bo jemioła ma cudowne listki wokół siebie.

Zabbez tak mówi o swoim projekcie

Mini Holly Hanne, Poinsettia Peter and Mistletoe Maci are cute mini Flower Friends. They are small enough to quickly crochet, attach to almost everything and super fun to gift. Hang them in you Christmas tree, on a keychain, on your bag or gift them to your friends for the holidays. Every mini Flower Friend brings instant Christmas feelings to your heart.
(Mini ostrokrzew Hanne, gwiazda betlejemska Peter i jemioła Maci są niezwykle urocze. Są na tyle małe, że można je zrobić w krótkim czasie, przyczepić niemal do wszystkiego. Mogą być także pięknym prezentem. Powieś je na choince, zrób z nich breloczek, przyczep do torebki albo podaruj bliskim na święta. Każdy mini kwiatek natychmiast wleje do twego serca świąteczny nastrój).

Sama nie jestem przesądna, ale lubię poznawać zwyczaje innych i czytać o przeróżnych symbolach. Dlatego historia jemioły zapadła mi w pamięć. Wiedziałam, że pod jej kępami warto, aby zakochani się pocałowali, ale nie wiedziałam, że wisząca przez cały rok może przynosić pomyślność. 
Ciekawi mnie czy spotkaliście się z nietypowymi zwyczajami i jakie kolory Wam kojarzą się ze Świętami? Może macie jakieś swoje nietypowe zwyczaje, które co roku pielęgnujecie?
W moim domu powoli czuć święta. Lampki wiszą w każdym pokoju, dzisiaj ubraliśmy choinkę. Jest cudownie. Życzę Wam, aby te jakże trudne (dla niektórych) Święta pozostały, jak co roku, cudowne, otulone uśmiechami i cudowną atmosferą, rozśpiewane i w gronie ukochanych. Życzę Wam przede wszystkim zdrowia i uwierzcie w magię - wtedy ją poczujecie <3

1 komentarzy

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!