13 grudnia 2020

Szydełkowy ostrokrzew

Dzisiejsza opowieść będzie inna niż zwykle. 
Zastanawiasz się, dlaczego? 
Napiszę o pięknej roślinie, o której tak naprawdę nie wiem nic. Nie znalazłam też o niej zbyt dużo ciekawostek. Natomiast podzielę się z Wami pewną zabawną historią z nią związaną.
Włóczka: Alize Bella
Szydełko: Clover Amour rozm. 2.0
Wzór od Zabbez możecie nabyć na Etsy lub Raverly
Wysokość laleczki to około 18 cm.

Mała Hilde – ostrokrzew 

Ostrokrzew kojarzę głównie ze stroików bożonarodzeniowych, czy pięknie zdobionych bukietów. Jestem przekonana, że widziałam tę roślinę w wielu ogródkach. Mimo swojego uroku nigdy mnie nie zaciekawiła. Bardzo chciałam znaleźć coś, co byłoby tym impulsem, który sprawiłby, że ta roślina w końcu mnie zainteresuje. Tak się jednak nie stało. 
Mimo, że roślina sama w sobie jest naprawdę piękna, to brakuje jej "tego czegoś" dzięki czemu zapierało by mi dech w piersiach na samą myśl o niej.
W Internecie jest mnóstwo ciekawostek na temat tej rośliny, np: 
  • brazylijską odmianą tej rośliny jest Yerba Mate, wykorzystywana do produkcji napoju zawierającego kofeinę, 
  • wykorzystywana do dekoracji - ścięte gałązki długo wytrzymują w stanie zielonym i nie więdną. 
To jednak nie było to, czego szukałam. Jedno zdarzenie nie pozwoliło mi zapomnieć o roślinie. 
Pytanie brzmi, czy powinnam mówić o roślinie w rodzaju żeńskim czy może męskim? 

Zagwozdka językowa 

Od 2017 roku testuję wzory Zabbez. Współpraca jest jedną z tych najlepszych rzeczy, jakie mogły mi się przytrafić w życiu. Stworzyłam wspaniałą kolekcję bajecznych postaci i w zasadzie przez ten czas nie było zagwozdek językowych przy tłumaczeniu, aż do tej pory. 
Osobiście uwielbiam to zdjęcie - ono pokazuje całe piękno Małej Hilde.
O Ostrokrzewie chciałoby się powiedzieć „on”, ale… „ona” ma spódniczkę! 
Co z tym fantem począć? 
zastanawiałyśmy się wspólnie z innymi testerkami. 

Co o Little Holly Hilde opowie nam Zabbez

Little Holly Hilde is quite prickly and sweet at the same time. She enjoys the colder snowy days. When days get shorter and nighttime sets in sooner, she gets in the cosy festive mood. Whenever you hear choirs sing you can see her prickly leaves move with the music. Holly Hilde is a real cosy festive type.
(Ostrokrzew Mała Hilde jest jednocześnie kłująca i słodka. Uwielbia chłodne, śnieżne dni. Kiedy dni stają się krótsze i noc szybciej nastaje, Holly wpada w przytulny, świąteczny nastrój. Kiedy usłyszysz chóralny śpiew, możesz zauważyć jak jej kolczaste listki poruszają się w rytm muzyki). 
Otoczona konikami już zastanawia się nad wieczornym repertuarem.
No właśnie, jak myślicie, co najbardziej do niej pasuje: 
  • Mała Ostrokrzew Hilde? 
  • Mała Hilde Ostrokrzew? 
  • Ostrokrzew Mała Hilde? 
Ciekawa jestem czy mamy ten sam typ.
Ostrokrzew Małą Hilde miała już okazję zaznać troszkę mrozu -
wtedy zauważyłam, że w jej oczach pojawił się błysk. Tego jej brakowało.

4 komentarzy

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!