26 grudnia 2021

Bożonarodzeniowa obręcz na szydełku

Nie wiem jak to się stało, że podczas zwykłych porządków zajrzałam do szuflady.
Z reguły tego nie robię.
Tym razem szuflada nie chciała się otworzyć. Coś ją zblokowało.
Wsadziłam rękę, uklepałam winowajcę i po otwarciu moim oczom ukazała się styropianowa obręcz...
Na zdjęciu z lewej strony stoi biała, podświetlona choinka ze złotą gwiazdą na czubku. Obok niej z prawej strony widać czerwony wieniec bożonarodzeniowy wykonany na szydełku. Ma on srebrno-białą kokardę u góry i białe drewniane gwiazdkę, choinkę i konika na biegunach przyklejone u dołu. Za nimi stoi szary renifer na drewnianej podkładce z drewnianą głową. Poroże wykonane jest z drucików zakończonych czerwonymi koralikami.
Sznurek bawełniany 3mm od MilaDruciarnia
Szydełko Clover Amour rozm. 7.0 i metalowe rozm. 6.0
Wzór darmowy od Szydełkowa Manufaktura
Moja obręcz styropianowa miała średnicę zewnętrzną około 14 cm, a wianek ma średnicę 25 cm
(wraz z wypustami).

Szydełkowa obręcz na Boże Narodzenie

Nie mogłam oprzeć się pokusie.

Wyciągnęłam sznurek i (w przerwach pomiędzy ogarnianiem chatki) zabrałam się do pracy...
Na zdjęciu widać fragment wieńca wykonanego z czerwonego sznurka na szydełku. W sam sznur wpleciona została srebrna nitka i to pokazane jest na zdjęciu. Reszta wieńca jest rozmazana.
Zobaczcie tylko na ten cudny sznurek. Dacie wiarę, że leżał u mnie dobrych kilka lat aż znalazłam na niego idealne przeznaczenie?
Może jednak było na odwrót? Sprzątanie było przerwą w tworzeniu?
Obrobienie obręczy było pestką. 
  • Jeszcze kilka splotów.
  • Muszę opanować technikę.
  • A jak później wszystkiego zapomnę?
Kłębiło się w mojej głowie. 

Nawet nie zauważyłam, kiedy skończyłam obrabianie...
Na zdjęciu widać obręcz obrobioną czerwonym sznurkiem przy pomocy szydełka. Widać tylną stronę wieńca, aby pokazać kawałek sznurka do zawieszenia obręczy.
Z tyłu oczywiście sznurek dzięki któremu można obręcz powiesić - ja zrobiłam taką długość, aby go nie było widać.
Teraz już na pewno idę sprzątać! No dobra, tylko spróbuję kolejną część...
Uległam pokusie...

Sprzątnęłam pół pokoju a myśli o kolejnej części nie dawały mi spokoju.
No, skończyłam!
Obręcz oczywiście.
Obrobiona przy pomocy czerwonego sznurka i szydełka obręcz osiągnęła kształt dziesięcio ramiennej gwiazdy. Na samej górze obręczy doklejona została biało srebrna, ręcznie wykonana kokarda. Na dole przyklejone białe, drewniane ozdoby: gwiazdka, choinka i konik na biegunach.
Jeszcze tylko wybiorę wstążeczki!
Oto efekt moich porządków.

Obręczą chciałam kogoś obdarować, ale w międzyczasie, przy zbyt mocnym zaciskaniu sznurka (no niestety mam do tego tendencje - wiem, wiem, muszę wyluzować) obręcz pękła.

Skleiłam ją i pozostawiłam w swoim domowym zaciszu.
Na zdjęciu widać zbliżony fragment szydełkowego wieńca. Uwaga skupia się na ręcznie wykonanej biało srebrnej kokardzie, która została zaczepiona w górnej części pracy.
Moja dawna znajoma nauczyła mnie kiedyś wiązać takie kokardy.
Teraz rzadko je robię, nie wiedzieć czemu, jednak w tym przypadku jednak nie mogło być inaczej!
Tym sposobem, 
  • zupełnie spontanicznie, 
  • zupełnie przypadkowo, 
  • zupełnie nieplanowanie 
zrobiłam ozdobę bożonarodzeniową dla siebie.
Oto efekty mojego sprzątania! Jestem ciekawa, czy u Was wygląda podobnie?
Z okazji trwających Świąt Bożego Narodzenia życzę Wam mnóstwa nadziei na lepsze jutro, chwil wywołujących uśmiech na Waszych twarzach, niekończącej się życzliwości płynącej do Was i od Was, nieustającego zdrowia dla Was i Waszych bliskich. Niech ciepło mijających dni towarzyszy Wam każdego dnia. Wesołych Świąt!
Obrobiona przy pomocy czerwonego sznurka i szydełka obręcz osiągnęła kształt dziesięcio ramiennej gwiazdy. Na samej górze obręczy doklejona została biało srebrna, ręcznie wykonana kokarda. Na dole przyklejone białe, drewniane ozdoby: gwiazdka, choinka i konik na biegunach. Wieniec wisi na ścianie obok kwiatka we fioletowej doniczce i neonowo pomarańczowym, wyplecionym koszyczku makramowym.
Taki mam widok za każdym razem gdy siadam do stołu na swoim ulubionym miejscu.

2 komentarzy

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!