12 lipca 2021

Szydełkowe zakładki do książek

-Alice, nie uważam, że bratnia dusza musi pozostać z nami na zawsze, i wręcz sądzę, że nie jest ona odzwierciedleniem nas samych, lecz raczej różnicą, a to, co nas z nią łączy, to silna więź, a nie podobieństwo...

Karolina Winiarska "Na zawsze"

Dwanaście czerwonych zakładek wykonanych szydełkiem ułożonych w dłoni w kształt wachlarzu.
Włóczka: Kordonek Maxi
Szydełko: Clover Amour 1,25
Wzór od Sheruknitting 

Karolina Winiarska

Z Karolcią znamy się od wielu lat...

Śmiało mogę powiedzieć, że jest ona moją bratnią duszą.

Tak podobne a zarazem inne. 

Mieszkamy na dwóch krańcach Polski. 

Początkowo pisałyśmy do siebie niemal codziennie. 

Teraz znacznie rzadziej, ale wiem, że po prostu jest... Na zawsze...

Książki Karoliny Winiarskiej są dla mnie wyjątkowymi podróżami.
Dlaczego?
  • Bo znam autorkę osobiście. 
  • Bo wyczuwam jej obecność w każdej fabule.
  • Bo zawsze znajdę cytaty, które mnie poruszają i zmuszają do refleksji.
  • Bo dzięki nim wyruszam w niezwykłe podróże.

Na zawsze

Do każdej wydanej książki Karoliny dziergam zakładkę. Zawsze... 
W górnej części obrazu na łososiowym tle widać dłoń trzymającą pięć czerwonych zakładek do książki. Poniżej na szarym tle leży pozostałych siedem czerwonych zakładek wykonanych szydełkiem.
Tyle szczęścia, radości i przyjemności dziergania.
Ciekawe, co będzie z nimi dalej? ;)
Ale...

Dwie pierwsze zakładki robiłam po przeczytaniu książki. 

Tym razem zrobiłam ich dużo więcej, ale przed przeczytaniem. 

To był strzał w 10-tkę!

Jak się później okazało kręty wzór zakładki zakończony listkiem pasuje do losów bohaterów.
W centrum znajduje się dłoń a na niej czerwona zakładka do książki wykonana na szydełku.
Kręte losy bohaterów i listek niosący nadzieję. 
Wierzycie w magię?
Książkę "Na zawsze" kończyłam czytać w podróży. Wracaliśmy samochodem do domu. 

Akcja przeniosła się w Bieszczady...

Włączyliśmy radio, z którego popłynęła piosenka Lady Pank "Zawsze tam gdzie Ty". Ta piosenka na zawsze kojarzyć mi się będzie właśnie z nimi.
  • Ostatni w życiu obóz.
  • Pierwsza miłość.
  • Niezapomniane chwile.
Przypadek?
Być może... 

Ja jednak lubię wierzyć w magię i w to, że nic nie dzieje się bez przyczyny...
Po prawej stronie dwie książki Karoliny Winiarskiej - na każdej z nich leży czerwona zakładka. Po lewej stronie dwanaście czerwonych zakładek ułożonych w kształt tarczy zegara.
Każda z książek ma swoją wersję zakładki. Niebawem będzie kolejna - inna niż dotychczas.

2 komentarzy

  1. ale świetny pomysł! jestem miłośniczką książek, a nie wpadłam na to. Kupiłam niedawno przędzę t shirt yarn musztardową i spróbuję wykonać coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :) Jeżeli chodzi o przędze typu T-shirt yarn to nadają się one do wykonania np. dywaników, koszyczków, torebek, czyli do większych projektów. Gdyby chciała Pani zrobić zakładkę to najlepszy będzie kordonek lub cienka włóczka :)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!