29 czerwca 2021

Szydełkowy szalik PI razy oko

Dzisiaj mamy pierwszy dzień wakacji 2020/2021, a u mnie?

Szalik i liczby - dużo liczb.
Co ma PIernik do wiatraka?
Ciemno szary szalik wykonany na szydełku z pistacjowymi cyframi rozwinięcia dziesiętnego liczby pi. Końcówka szalika zwinięta na kształt podłużnej muszli.
Włóczka: Alize Cotton Gold
Szydełko rozmiar 3.5
Wzór własny

Zakończenie roku szkolnego 2020/2021

Szalik latem? Oszalała?
Wielu z Was zapewne tak pomyśli... 

Ten szalik jest moim ogromnym wyrazem wdzięczności dla Krzysztofa Chojeckiego -

  • fascynata znanej i tajemniczej liczby pi 
  • pomysłodawcy i współtwórcy pi-stacji - darmowych wideo lekcji z matematyki. 
Fizyki, chemii i biologii też!

Z tych materiałów korzystam od kilku lat i jestem pewna, że będę korzystać dalej zarówno prywatnie jak i zawodowo.
Szaro-pistacjowy szalik z rozwinięciem dziesiętnym liczby pi ułożony w kształt trójki.
Nie mogłam nie ułożyć szala na kształt 3.

Szalik PI razy oko

Pewnego pięknego dnia pojawiła się dosłownie chwila, w której podjęłam decyzję, że to jest właśnie TEN moment, kiedy mogę Krzysztofowi podziękować. 
Szalik z rozwinięciem dziesiętnym liczby pi wykonany na szydełku. Na ciemnoszarym tle widać dziewięć pierwszych cyfr po przecinku w kolorze pistacjowym. Reszta szalika zwinięta w rulon.
Pierwszych 10 cyfr po przecinku rozwinięcia dziesiętnego liczby pi. Resztę "schowałam" w rulonie. Chcecie zobaczyć całość?
I tak powstał szalik. 
  • Matematyczny.
  • Wyjątkowy. 
  • Nietypowy. 
  • Jedyny w swoim rodzaju.
  • Dwustronny.
Szalik wykonany na szydełku z rozwinięciem dziesiętnym liczby pi, do 33 miejsc po przecinku. Wierzchnia strona - ciemnoszare tło i pistacjowe cyfry, strona spodnia - pistacjowe tło i ciemnoszare cyfry (negatyw).
Porównanie obu stron szalika - spodnią stronę szalika dziergałam na wzór negatywu. Nie było łatwo!

A skoro matematyka grała tutaj pierwsze skrzypce, to postanowiłam pozostać w tym klimacie i pokazać go za pomocą liczb:
  • długość szalika - 133 cm
  • szerokość szalika - 9 cm
  • zużyłam około 650 m włóczki
  • ilość cyfr po przecinku - 33
  • 1 cyfra to 8 rzędów
  • czas wykonania 1 cyfry - 20 minut
  • całkowity czas wykonania szalika - około 1530 min czyli 26 h
  • łącznie zrobiłam 572 rzędy
  • wydziergałam około 12 100 półsłupków oraz 600 oczek ścisłych.
Spodnia strona szalika dziergana była na wzór negatywu - ciemno szare cyfry na pistacjowym tle. Widać 7 cyfr po przecinku - dalsza część szalika została zwinięta.
Tak wygląda fragment spodniej strony szalika. 

Dlaczego to wszystko spisałam?
  1. Z ciekawości
  2. Na 100% wykorzystam te informacje w swojej pracy.
Co sądzicie o tych liczbach? Spodziewaliście się takich wyników, czy są dla Was totalnym zaskoczeniem?

Szydełkowy szalik z rozwinięciem dziesiętnym liczby pi ułożony w kształcie litery S. Środkowa część jest stroną wierzchnią - pistacjowe cyfry na ciemnoszarym tle. Górna i dolna część to strona spodnia - negatyw, ciemnoszare cyfry na pistacjowym tle.
Tak się prezentuje gotowy szalik. Bardzo mi się spodobał. Żałuję że sama takiego nie mam.
Wiem jednak, że ten egzemplarz jest w dobrych rękach.
A ja? No cóż zawsze mogę zrobić drugi - tym razem dla siebie ;)

2 komentarzy

  1. Rewelacyjny :-) A ja właśnie czekam na książkę "Pi razy oko" ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 ta książka też jest na mojej zakupowej liście 😊 zaczęłaś już czytać?

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!