18 października 2020

Szydełkowy słoń

 Rękodzieło to sztuka, która przenosi nas w magiczny świat. 

Taka refleksja przyszła do mnie po stworzeniu kolejnej maskotki. Mimo zachowania realnego kształtu jest ona totalnie nierealna. Najlepiej będzie, jak sami zobaczycie.

Słoń na szydełku
Włóczka: Himalaya Dolphin Baby
Szydełko: Clover Amour rozm. 4.0
Wzór płatny Słonik Eleonora od Lulu And Tete
Wysokość maskotki to około 25 cm.

Słonik "Trąbka"

Po zrobieniu ararauny Blu dostałam kolejne zamówienie od najważniejszego "klienta" na świecie! 
Zrobisz mi słonika?

Zapytał 5-cio latek. I wtedy stało się coś nieoczekiwanego! Na pomoc pospieszyła Lulu And Tete, która poszukiwała testerów kolejnego wzoru. 

Musicie uwierzyć mi na słowo, że to przypadek zdecydował o tym, że testowałam wzór Słonika Eleonory.

Do dyspozycji miałam kilka kolorowych motków puchatej włóczki i to właśnie z nich powstał nasz słoń. Dzięki temu "Trąbka" jest kolorowa, bajkowa i wymarzona. To nie ja dobierałam barwy, a mój jeden z młodszych "klientów".

Kolorowy słoń na szydełku
W oryginale ogonek jest dwukolorowy, jednak u Trąbki jest cały szary.

Ma smykałkę!

Pomyślałam po tym, kiedy zobaczyłam efekt końcowy. Nie ukrywam, że podczas pracy miałam lekką tremę, czy słoń nie będzie zbyt kolorowy ;)

Schemat Eleonory

Po raz kolejny mogę polecić wzór z czystym sumieniem. Każdy szczegół jest bardzo dokładnie rozpisany. Miałam tylko problem z trąbą - za pierwszym razem nie wyszła tak jak powinna. Sprułam ją (wbrew powszechnej opinii nie dość, że udało mi się ją spruć, to jeszcze z tego samego kawałka włóczki dziergałam ponownie) i zrobiłam od nowa. Podejrzewam, że popełniłam błąd przy liczeniu oczek.
Słoń na szydełku
Po drugim podejściu do trąby mogę śmiało stwierdzić, że się udała.
Skąd wiedziałam, że jest błąd?

Dzięki załączonym do schematu zdjęciom. Trąba naszego słonia nie wyglądała jak ta we wzorze. Z innymi elementami nie miałam najmniejszych problemów. Zszywanie poszczególnych elementów nie było dla mnie uciążliwe - w oczach znikały kolejne fragmenty tworząc piękną całość.

Oryginalna Eleonora czy bajeczna Trąbka - oto jest pytanie?
Szydełkowy słonik w dziecięcych rączkach
To zdjęcie lubię najbardziej - bajeczny słonik w małych rączkach, czego chcieć więcej?

5 komentarzy

  1. Przepiękny słonik aż mi się ciepło na sercu zrobiło, kiedy go zobaczyłam:)) Wszystkiego dobrego i mnóstwa inspiracji Ci życzę. Miło widzieć tak pozytywną osobę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że Ci się spodobał :) Dziękuję za te słowa - właśnie takie szczere komentarze uskrzydlają :) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Cały czas na topie ;) jednak takie, wymarzone zabawki są najbardziej doceniane przez dzieci :)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!