środa, 7 grudnia 2016

# włóczki

Lang Jawoll Magic

Jak co środę pojawia się u mnie wpis na temat włóczek, które używam. Dzisiaj kolejna, jesienna, ciepła włóczka Lang Jawoll Magic Degreade



Dane techniczne tej włóczki to 75% wełna i 25% poliamid. Wyroby a tej włóczki można prać w 40 stopniach. W 100 gramowym motku znajduje się 400 metrów włoczki. W moim ulubionym sklepie internetowym włóczka ta kosztuje 38,50 pln (dane na dzień 07.12.2016).



Kiedy przyszedł do mnie motek włóczki to wydawał mi się bardzo malutki, włóczka jest cieniutka, ale nie wpływa to na jej jakość. Włóczka jest bardzo ciepła - ze względu na dużą ilość wełny. Na komplet, który nią wykonałam zużyłam dwa motki włóczki (sam wzór czapki był bardzo "włóczko żerny" i na samą czapkę zużyłam jeden motek). Chusta to drugi motek. Z opinii Koleżanki już wiem, że włóczka jest trochę gryząca, ale można się do nie przyzwyczaić, zatem nie jest ona dobra, do bezpośredniego kontaktu ze skórą, dla osób, które są wrażliwe na wełnę. U nas teraz jest wietrznie i deszczowo, temperatura nie przekracza 5-ciu stopni, a Właścicielka nie narzeka na chłód, także sama włóczka świetnie grzeje. Pracuje się tą włóczką bardzo dobrze, ale moim zdaniem szydełko nie może być zbyt małe, bo może być problem przez wełniane włoski, przez które włóczka nie jest idealnie gładka. Bardzo trudno jest pruć robótkę, dlatego najlepiej jest dobrze przemyśleć swoją pracę i tworzyć z niej wyroby na miarę swoich możliwości, tak, aby popełniać jak najmniej błędów, bo może się zdarzyć, że podczas prucia włóczka najzwyczajniej w świecie nam się może porwać. Jednak kolory, jakie oferuje nam producent włóczki są w stanie wynagrodzić nam trud pracy. Kolory też się pięknie układają, do tego stopnia, że spotkałam się z osobami, które pytały mnie, jak ja to robię, że łączę tyle kolorów, a ona po prostu się tak układa.

Także podsumowując wszystkie "za" i "przeciw" ja osobiście jestem mocno na "tak" i chciałabym w przyszłości wykonać z tej włóczki coś dla siebie - znając mnie, to na chwilę obecną będzie to jakaś czapka :) 

A Wy co myślicie? Zaciekawiła Was ta włóczka, czy może zniechęciła? Mieliście okazję z niej dziergać?

14 komentarzy:

  1. Ciekawa propozycja :) Jeszcze nie miałam okazji z niej robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak coś już z niej wykombinujesz, to chętnie przeczytam o niej u Ciebie :)

      Usuń
  2. Niestety nie znam, ale bardzo mi się spodobały kolory, a także Twój opis. Muszę sobie ją zapamiętać i zrobić coś fajnego na zimne dni :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czekam w takim razie na Twoją opinię i wydziergane cudo :) A jakbyś zapomniała, to tutaj w etykiecie "włóczki" będzie na pewno :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że chociaż trochę rozjaśniłam temat :)

      Usuń
  4. Niestety też nie znam :-( wpis bardzo ciekawy jak zwykle i zachęcający do wykorzystania włóczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetna naprawdę, dlatego zachęcam, gdybyś potrzebowała kiedyś cienkiej wełenki, to bardzo fajna :)

      Usuń
  5. o proszę czyli dość drogi taki motek, ciekawe że 400 m się w nim znajduje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam w rękach tę włóczkę i producent nie kłamie. Naprawdę tyle w motku jest, a cena, no cóż, sama wełna jest droga, a tej zawartej w splocie jest dość dużo, do tego niezwykłe kolory i ogromna wydajność - te wszystkie cechy składają się na jakość i cenę,

      Usuń
  6. Zaciekawiła mnie ta włóczka:) Nie miałam z nią styczności jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może będziesz miała kiedyś okazję :) chętnie poznam Twoją opinię na jej temat :)

      Usuń
  7. Cena powala, ale jak się przeliczy na metry to wychodzi nie tak drogo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna kolorystyka włóczki. Żałuję, że nie umiem wykonywać ręcznych robótek, bo skorzystałabym ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię oraz poświęcony czas i oczywiście zapraszam ponownie :) Anonimowych Czytelników zachęcam do podania chociaż swojego imienia, inicjałów, pseudonimu, żebym chociaż po części wiedziała komu odpowiadam :)

Follow Us @szydelkowecudasie_iwonitki

@szydelkowecudasie_iwonitki

Kursor stworzono na profilki.pl