16 grudnia 2016

Karuzela ptaszki

"...Pod papugami nawet wtedy, gdy muzyki brak
Pod papugami w kolorowe muszle gwiżdże wiatr..."
(CZESŁAW NIEMEN "Pod papugami")

U nas mroźno, ja grzeję się w domku i zgodnie z obietnicą, ujawniam rozwiązanie zagadki ciepło zimno, którą jakiś czas temu opublikowałam.
Pojawiło się mnóstwo odpowiedzi, mnóstwo ciekawych propozycji i inspiracji, za co Wam bardzo dziękuję! Co powstało?
Szydełko: Clover Soft Touch 2.00 i Knit Pro 3.00
Włóczki: DMC Natura kol. 01, 13, 25, 31 i Basic Cotton kol. 0525
Wzór karuzeli: Baby Birdie Mobile
Wzór chmurki: Szydełkowa karuzela - słonie w chmurach 

Szydełkowa karuzela dla dziewczynki

Sama karuzela urzekła mnie, jak tylko ją zobaczyłam, po prostu się w niej zakochałam. Jednakże nie miałam dla kogo jej zrobić, aż tu nagle Przyjaciółka potrzebowała prezentu na przywitanie na świecie małej Królewny. Od razu wiedziałam, co zrobię! Pastelowe kolorki i możliwość szaleństwa z różem, to była dla mnie czysta przyjemność. Kiedy zaczynałam ją robić, to miałam wrażenie, że obręcz o średnicy 20 cm będzie za duża, ale kiedy wszystkie ptaki zawisły już na swoich miejscach  to się okazało, że średnica jest wręcz idealna. Czułam jednak lekki niedosyt. Wiedziałam, że czegoś jej brakowało. Dlatego, w samym centrum karuzeli zawisła różowa chmurka, która dopełniła całość cudnym, dziewczęcym akcentem.
Łączenie wszystkich sznurków na górze postanowiłam ozdobić kilkoma kolorowymi "sprężynkami":
I tak oto jest:

Zalety szydełkowych karuzeli

  • Mogą być idealnie spersonalizowane;
  • Mamy pełną dowolność barw i kształtów, co w późniejszych etapach przyda się nie tylko do ozdoby, ale także do wielu zabaw edukacyjnych;
  • Można wykonać ją w taki sposób, aby każdy element dało się zdjąć, dziecko wówczas ma możliwość manualnej zabawy.
Fakt faktem samo zrobienie karuzeli, wbrew pozorom nie jest proste. Są to dość małe elementy i mimo, że niektórym się wydaje, że jak coś jest małe, to się szybko dzierga, to nie jest do końca prawda... Małe elementy, w wielu przypadkach, wymagają bardzo dobrego oświetlenia, ogromnego skupienia i niezwykłej precyzji. Ale warto!

Jeżeli macie jakieś doświadczenia właśnie z tego rodzaju robótkami, to podzielcie się nimi w komentarzach :) chętnie poznam Wasze zdanie na ten temat :)

25 komentarzy

  1. Oh jaka słodka karuzela :) No proszę z hipopotama zrobił się ptaszek ;P ale to wszystko przez ten mylący kolor ;P

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) no tak, kolor trochę mógł zmylić ;) następnym razem będą hipcie :D

      Usuń
  2. Rajskie ptaszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szydełkowa karuzela jest śliczna i na pewno Obdarowana będzie długo się nią cieszyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) no mam nadzieję, że jakieś wieści dotrą do mnie, czy się spodobała :)

      Usuń
  4. Cudowna karuzela! Nie widziałam nigdy takiej, chylę czoła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiesz, za każdym razem,kiedy do Ciebie zaglądam, jestem oczarowana :) Bardzo fajna ta karuzela ! Co do poziomu trudności, to niestety już Ci kiedyś chyba pisałam, ja się w ogóle do ręcznych nie nadaję. Lubię oglądać za to bardzo czyjąć pracę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za te słowa, naprawdę tak pozytywne komentarze, jakie tu dostaję, motywują do dalszego działania :)

      Usuń
  6. Cudowności. Szkoda ze moja dzidzia już wyrosła z takich karuzel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zawsze można maskotki stworzyć, także nic straconego :)

      Usuń
  7. Jest cudna :)) te ptaszki są mega cudne i słodkie ;) kurcze podpatrzyć musze i wydziergać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, korzystaj śmiało i pochwal się koniecznie Twoją wersją :)

      Usuń
  8. Świetne:) Ptaszki cudne i ta słodka chmurka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) też lubię tą chmurkę, dodała właśnie takiej słodkości całej karuzeli :) taka wisienka na torcie :D

      Usuń
  9. Śliczna :). Ptaszki urocze, niestety kiepska jestem w zgadywankach :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) to chyba nie Ty kiepska w zgadywanki jesteś, tylko początek ptaszka był co najmniej dziwny, ja podczas robienia zastanawiałam się, czy nie robię hipopotama przypadkiem :P

      Usuń
  10. Wow! Wspaniała! Jestem pełna podziwu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) jak ją zrobiłam, to nawet swoją, którą miałam w domu musiałam odświeżyć, bo wydała mi się zbyt "prosta" ;)

      Usuń
  11. That is so sweet. Thank you for sharing it :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much. I hope that you have a good time watching my post and I invite you to see more posts :)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!