28 marca 2021

Jak zrobić koszyczek zajączka na szydełku?

W marcu 2021 roku dostałam wiadomość, która przyczyniła się do tego, że postawiłam kolejny krok na przód. Zebrałam się na odwagę i nagrałam swój pierwszy w życiu filmik, którym postanowiłam się z Wami podzielić...
W tym momencie czuję się podekscytowana i zarazem pełna obaw...
Serweta ze zdjęcia nie jest mojego autorstwa. Jest to część prezentu jaki wygrałam podczas rozdania u Margotki.
Sznurek bawełniany 5mm - wykorzystałam zapasy, które miałam - sznur był bez etykiety, więc nie pamiętam z jakiej firmy,
Szydełko metalowe rozm. 9.0
Wzór własny
Wysokość około 7,5 cm (razem z uszami),
Średnica wewnętrzna około 4 cm,
Średnica zewnętrzna około 5,5 cm.

Mały, szydełkowy koszyczek zajączka

Ogromnie się cieszę, że mogłam pomóc osobie, która zaczyna swoją przygodę z szydełkiem. Muszę powiedzieć, że Dziewczyna ma talent!
Od kilku lat lubię bliskim dawać trochę zabawy - nie ma lepszej frajdy jak zdrapywanie.
Wiadomość dotyczyła porady, w jaki sposób można wykonać tego typu, wielkanocny koszyczek. 

Próbowałam poprzez wiadomości odpowiadać na wszystkie zadane pytania - myślę, że po części mi się to udało! Próby wykonania koszyczków przez Milenę były rewelacyjne. 
Nie zapominam również o Maluchach!
Filmik okazał się dodatkową pomocą...

Jak zrobić wielkanocny koszyczek na szydełku?

Co będzie nam potrzebne?

  • sznurek bawełniany 5mm
  • szydełko w rozmiarze 9.0
  • nożyczki

Z jakich splotów będziemy korzystać?

  • magic ring (magiczny pierścień) - mr
  • oczka łańcuszka - oł
  • półsłupek - psł
  • camel stich (ścieg wielbłądzi)
  • oczko ścisłe - oś

Opis wykonania:

Koszyczek będziemy robić w okrążeniach - okr, (bez zakańczania).
  • okr.1 mr, 10 psł (zaczynamy od magicznego pierścienia i następnie wykonujemy w nim 10 półsłupków)

  • okr. 2-3, 10 psł wykonanych ściegiem wielbłądzim (camel stich), oś w następnym oczku (również wbijając się w tą samą pętlekę co w camel stich).
Teraz zrobimy uszy
Cały czas wbijamy się w to samo oczko, w którym zakończyliśmy nasze trzecie okrążenie.
  • 8 oł, oś w tym samym oczku, w którym zakończyliśmy nasze trzecie okrążenie (x2)
Odcinamy sznurek i wplatamy końcówkę w naszą robótkę.
W sumie zrobiłam 9 takich koszyczków. Po ich wykonaniu poczułam wiosnę.
Jestem pewna, że tegoroczna Wielkanoc będzie piękna.

Filmik podczas którego możecie wykonać taki koszyczek razem ze mną:


Jest to mój pierwszy filmik, jaki nagrałam. 
Wiem, że nie jest idealny, ale:
  • do odważnych świat należy,
  • każdy kiedyś zaczynał,
  • już wiem, co muszę poprawić.
Można do koszyczków włożyć bukszpan czy bazie -
będą się pięknie prezentować na Wielkanocnym stole.
Jeżeli wykonacie takie koszyczki z moją pomocą, to będzie mi bardzo miło, jeżeli oznaczycie mnie w swoich postach poprzez #szydelkowecudasie lub w komentarzu napiszecie o Waszym miejscu w sieci, gdzie pokazujecie koszyczki wykonane na podstawie mojego opisu.
Jestem ogromnie ciekawa Waszych prac!
Prace, które powstały na podstawie tego filmu możecie zobaczyć u:
oh_my_life1986 na Instagramie.
Wieczorową porą rozbłysła świeczka.

6 komentarzy

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 odważyłam się tylko dzięki zarządzeniu losu 😊

      Usuń
  2. świetny pomysł! zapamiętane! będę wiedziała gdzie sięgnąć w razie potrzeby :) dziękuję za jasny i przejrzysty tutorial <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, dziękuję ogromnie za Twój komentarz :) To bardzo miłe, kiedy osoby, które kojarzę internetowo zawitają do mnie i jeszcze zostawią miły komentarz :)

      Usuń
    2. bardzo mi miło, że sprawiłam Ci odrobinkę radości :) zaintrygowałaś mnie samym koszyczkiem i camel stitch'em - fajnie dowiedzieć się czegoś nowego ... przy okazji z pewnością go wypróbuję, bo dotychczas korzystałam zazwyczaj z tylnej pętelki :)
      spokojnych i zdrowych splotów

      Usuń
    3. Camel stich to (moim zdaniem) bardzo wymagający i trudny w wykonaniu ścieg - można się nieźle zmęczyć :) natomiast sam efekt końcowy jest bajeczny, szczególnie w przypadku np podkładek czy dywanów :) Spokojnych i zdrowych splotów również Tobie życzę - bardzo podoba mi się taka forma życzeń :)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!