13 stycznia 2019

Ośmiorniczka dla wcześniaka

Ośmiorniczki dla wcześniaków - wspaniała akcja, o której powinien usłyszeć każdy! Dlaczego? Jak możemy pomóc malutkim noworodkom, które tuż po urodzeniu wymagają specjalistycznej opieki? 

Akcja charytatywna

Ośmiorniczki dla wcześniaków, to akcja charytatywna, której początek sięga aż do Danii. Dopiero później rozrosła się do międzynarodowej akcji. Ośmiorniczki, wykonywane według konkretnych wytycznych, trafiają do dzieciaczków leżących w inkubatorach. Pomagają im w tych trudnych chwilach.

Włóczka: Himalaya Denim z Kamart
Szydełko: Clover Soft Touch rozm. 2.25
Wzór: Instrukcję Poproszę
Macki ośmiorniczek przypominają noworodkom pępowinę, którą do niedawna jeszcze się bawiły. Dzięki temu czują się bezpieczniej, a małe rączki nie chwytają kabli i rurek, do których są podłączone. Lekarze zauważyli, że dziecko, które dostaje ośmiorniczkę ma bardziej regularne bicie serca, lepszy oddech i większy poziom tlenu we krwi. Jest to niezwykle ważne, aby maluszki mogły opuścić szpital i pojechać do swoich domów.
Około 11 cm ośmiorniczka trafiła już w małe rączki i jest pierwszą przytulaną Malucha i mam nadzieję, że pozostanie wspaniałą pamiątką cudu narodzin dla szczęśliwych Rodziców.

Ośmiorniczka dla wcześniaka

Kiedy dowiedziałam się, że mój drugi Siostrzeniec MUSI przyjść na świat z niepokojem i niecierpliwością czekałam na wieści. W domu nie mogłam sobie znaleźć miejsca...

Dryń! Dryń!

Dopadłam do telefonu...

Jest! Już po wszystkim! Zmęczona Mama i silny Maluszek już są razem! No może nie tak do końca... Mały trafił do inkubatora, gdzie spędził wiele dni... Wtedy dowiedziałam się, że tym razem w szpitalu nie dali mu ośmiorniczki...
Pajęczyca, czy ośmiornica? Oto jest pytanie!
"Jaki ma mieć kolor?" - zapytałam Siostry trzymając szydełko w ręku.

"Niebieski" - odpowiedziała.

Od razu zabrałam się do pracy. I w jeden wieczór powstała uśmiechnięta, mrugająca okiem ośmiorniczka, która dzielnie już służy Maluszkowi...
Usłyszałam, że ma tylko jedno oko albo, że drugiego nie chciało mi się wyszywać :P
Tak naprawdę, od samego początku wymyśliłam, że będzie mrugać oczkiem do każdego, kto na nią spojrzy ;)


18 komentarzy

  1. Urocza. Mam nadzieję, że spełni swoje zadaniezadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) z tego co wiem, to pomaga Maluszkowi i cieszy oko Rodziców :)

      Usuń
  2. To wspaniała akcja i przepiękny gest z Twojej strony! Ale z Ciebie fajna ciocia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wprawdzie nie mam tyle czasu, żeby bezpośrednio włączyć się w akcję, ale pośrednio pomagam jak tylko mogę ;)

      Usuń
  3. Moja córka wcześniak też ma taką ośmiornicę. Mimo, że już kilkudziesięciu-miesięcznym dzieckiem to od czasu do czasu się bawi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka ośmiorniczka będzie wspaniałą pamiątką trudnego okresu, jaki przeszliście...

      Usuń
  4. Przepiękna ta ośmiorniczka. I jeszcze mruga okiem. Super. Będzie miała maluszek od swoich pierwszych dni wspaniałą przyjaciółkę. Świetna jest ta akcja z ośmiorniczkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo fajna i cieszę się, że chociaż w taki sposób mogłam pośrednio wziąć w niej udział :)

      Usuń
  5. cudna zabawka piękny cel. Gratuluję , podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna ośmiorniczka :) I jakże ważne zadanie ma do spełnienia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) zadanie bardzo ważne i mam nadzieję, że je spełni ;)

      Usuń
  7. Piękny gest i śliczna ośmiorniczka. Wyraz „twarzy” bardzo mi się podoba. 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie długo się zastanawiałam nad "buzią", chciałam żeby była wesoła i inna niż większość i chyba mi się udało ;)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Myślę, że w dzisiejszym świecie każda, nawet najdrobniejsza, pomoc innym jest czymś szczególnym i nie zawsze musi być to typowa zbiórka pieniędzy :) warto jest promować tego typu akcje :)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!