czwartek, 13 kwietnia 2017

# Wielkanoc

Rzeżucha w pudełkach po jogurtach

Wielkimi krokami nadchodzi do nas Wielkanoc. W związku z tym i ja chciałabym Wam pokazać moje przygotowania, które poczyniłam na tę okoliczność. Swoją drogą, nie pamiętam, kiedy tyle udało mi się przygotować na jakiekolwiek święta, stąd aż do poniedziałku (włącznie) chcę się z Wami podzielić moimi "tworami" :)

Na pierwszy ogień 

biorę nasze Czupurki. Nie są one wprawdzie szydełkowe, ale mnie urzekła ich oryginalność, łatwość w wykonaniu i nawiązanie do wielkanocnych jajek.

Co potrzebujemy do ich wykonania?

-pudełka po jogurtach w kształcie jajek;
-wata (na moich 6 sztuk zużyłam niecałe 200g opakowanie);
-6 wacików;
-woda;
-2 opakowania rzeżuchy (ja nie zużyłam ich w całości).

Jak zrobić Czupurki?

Osobiście, zawsze przed posadzeniem rzeżuchy, namaczam ją w miseczce z wodą, aż ziarenka napęcznieją i staną się "kleiste". Watę moczymy i wkładamy do pojemniczków po jogurtach (teraz już wiem, że najbardziej optymalnie będzie tak do 3/4 wysokości kubeczka). Na samą górę ułożyłam nasączony wodą wacik, żeby prościej było rozprowadzić rzeżuchę. Łyżeczką, równomiernie nakładamy ziarenka na wacik, tak, aby raczej były równomiernie "rozłożone". Później zostało nam jedynie sumienne podlewanie. Moje stworki stały na oknie, gdzie przez jakiś czas były dobrze nasłonecznione i po około tygodniu są:

Wielkanocne Czupurki:


Inspiracja zaczerpnięta z: Mowosfera

Podoba Wam się taka wersja? My niedługo będziemy ścinać im te źdźbła, także być może odkryje w sobie jakiś fryzjerski talent ;) A już jutro zapraszam Was na jedną z kilku propozycji jajek :) 


8 komentarzy:

  1. Fajne czuprynki :). Też miałam wysiać rzeżuchę ale przypomniałam sobie że trzeba to zrobić ... wczoraj. Chyba troszkę późno :).
    Wesołych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeżucha, podobno, jest bardzo zdrowa, także warto jest ją posiać i nawet za tydzień zjeść ;) ja uwielbiam na chlebie z masłem i solą :D

      Usuń
  2. Moja rzeżucha w tym roku marna... trochę przekombinowałam :P Chętnie przygarnę Osiołka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uf ileż wpisów do nadrobienia , widzę ,że u Ciebie pracowicie ostatnio :)

    Rzeżuszki świetne! Ja zawsze zapominam wysiać rzeżuchę ;P

    Buziaki
    PS.Zdjęcia z nowym tłem świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracowicie było przez Święta :) trochę prac mam do pokazania, więc udało mi się trochę nadrobić ;) Rzeżuchę posiałam, bo jest zdrowa i teraz się faszeruję ;) Też mi się zdjęcia bardzo podobają, w końcu są takie, jak powinny być :) Dziękuję za pomoc! Buziaki :*

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Teraz już ich coraz mniej, bo jemy wraz z kanapkami :D A jajka znów staną się obiektem zabaw :D

      Usuń

Dziękuję za Twoją opinię oraz poświęcony czas i oczywiście zapraszam ponownie :) Anonimowych Czytelników zachęcam do podania chociaż swojego imienia, inicjałów, pseudonimu, żebym chociaż po części wiedziała komu odpowiadam :)

Follow Us @szydelkowecudasie_iwonitki

@szydelkowecudasie_iwonitki

Kursor stworzono na profilki.pl