14 stycznia 2018

Szydełkowe ogrzewanie

Nie mogłam się zdecydować

co wykonać na wyzwanie postawione przez Martę z Marhericrafts i Agnieszkę z 321startDIY. O co w nim chodziło? Aby zaczarować słoik... Zupełnie nie wiedziałam co zrobię, ale byłam pewna, że wezmę udział w konkursie!

To się wydarzyło naprawdę

Wyobraźcie sobie zimę, taką łagodną z temperaturami dodatnimi. Wyjeżdżacie na dwa tygodnie, zakręcacie grzejniki, zawory, okna otwieracie a klucze zostają u sąsiadki, żeby w razie "w" zamknęła okna, a na dwa dni przed powrotem odkręciła zawory i grzejniki, żeby do powrotu mieszkanko się ogrzało... Wracacie do pałacu Królowej Śniegu! Wprawdzie brakowało lodu, okna były zamknięte, grzejniki otwarte, a zimno, brrr!, jak na biegunie... Sąsiadka zapomniała odkręcić zawór, a temperatury drastycznie obniżyły się podczas naszej nieobecności...

Wtedy marzyłam tylko o tym,

żeby zrobiło się ciepło... Spanie całą rodziną na jednym łóżku pod kołdrą i dwoma kocami, my ubrani w co najmniej dwie warstwy, to nie było nic przyjemnego... Jakie macie sposoby na ogrzewanie? Ciepłe kapcie? Gorąca herbata? Domowy kominek? Wełniany sweter od babci? My, nasze ognisko domowe, musieliśmy wesprzeć centralnym ogrzewaniem! A ja, jako wielka miłośniczka świeczek, w końcu stworzyłam sobie swój ulubiony klimat... Rozpaliłam mnóstwo t-lightów i pomogło! Po dwóch dniach mieszkanie znów było ciepłe ;)

"Już wiem, co zrobię!"

Kiedy termin zgłoszenia prac konkursowych zbliżał się wielkimi krokami, stwierdziłam, że na pewno wykonam jakąś koronkę na słoik, a później pomyślę nad jego przeznaczeniem...

Początkowo

Słoik miał być na moje drobne przydasie - najpierw wrzuciłam do niego ozdoby z masy porcelanowej, później miały w nim się znaleźć bezpieczne oczka i znaczniki... 


Tak wygląda spód mojego słoiczka, z którego wysypują się nasze ozdoby z masy porcelanowej.

"A gdyby tak zamiast przydasi włożyć do niego wszystkie szydełka?" - jak pomyślałam, tak zrobiłam! Ale to nadal nie było to...

Czerwona wstążeczka idealnie pasowała mi do kontrastu ;) Szydełka też ładnie się prezentują ;)

W końcu,

razem ze wspomnieniem naszego feralnego powrotu, nadeszło natchnienie! "A gdybym tak włożyła do słoiczka świeczkę? Jak by to wyglądało?" - od razu przeszłam do realizacji pomysł. Widok, jaki zobaczyłam, pozytywnie mnie zaskoczył... Nie mogłam zasnąć! Patrzałam się na mój nowy świecznik i wzorki, jakie światło ze świeczki i wzorek ze słoika pozostawiały na ścianie:

Jednak szydełkowy świecznik ze słoika ma w sobie TO COŚ, co sprawiło, że właśnie takie dostał przeznaczenie ;) 

Teraz jestem już mądrzejsza:

Kiedy wyjeżdżam, mieszkanie zostawiam w takich warunkach, aby po powrocie było nam przyjemnie i świeżo. Dowiedziałam się także, że najlepsze pomysły przychodzą w najmniej oczekiwanych momentach. A co najważniejsze? W konkursie udało mi się wygrać kota klamkowca od Nova Manufaktura!!! Kot jest mój, wisi na klamce naszej sypialni, ale co jakiś czas jakaś mała rączka mi go porywa i kotek zmienia swoje położenie ;) 

Nie ma to jak wesoły kot klamkowiec witający mnie każdego dnia ;)

Zauważyłam pewną prawidłowość

To już druga moja wygrana (rok po roku), o której dowiedziałam się w Mikołajki... W 2016 roku był to zestaw książek za jesienny komplecik... Może te grudniowe wygrane będą moją własną, szydełkową tradycją? ;)






79 komentarzy

  1. To opakowanie na świecznik jest śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł :) ja niestety z szydełkowaniem nie mam nic wspólnego i nie zanosi się na zmiany... ale podziwiam wszystkich, którzy mogą się pochwalić takimi umiejętnościami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Każdy ma swoje zamiłowania ;) Mnie nigdy zbytnio nie ciągnęło do podróżowania ;)

      Usuń
  3. Świecznik jest magiczny. Jest super we wszystkich wcieleniach, ale ze świeczką najpiękniej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Podzielam Twoje zdanie! Sprawdzi się w każdym wcieleniu, ale te cienie ;) Również przesyłam pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Dlatego tak mnie zahipnotyzował wieczorem ;)

      Usuń
  5. Wygląda ładnie, pomyślę o czymś takim na prezent dla żony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Koniecznie! Samo szydełkowe "ubranko" można przeprać, a na prezent można nawet zrobić komplet takich słoiczków ;)

      Usuń
  6. bardzo ładny słoiczek, chciałabym taki na pędzle do makijażu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świecznik wymiata! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki słoik to ja bym chętnie kupiła! Wygląda genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. super, wpis, fajne wyzwanie, pięknie opisane, mega plus za pomysłowść

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny lampionik. Uroczo wygląda w towarzystwie palącej się świeczki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Cieszę się, że Ci się spodobał :)

      Usuń
  11. Bardzo ładnie wygląda to świecidełko. Masz talent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Takie słowa od Ciebie są dla mnie zawsze motorem do działania ;)

      Usuń
  12. Zadanie zinterpretowałaś na 6 z plusem:) Słoiczek wygląda ślicznie i daje piękny efekt wieczorową porą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Cieszę się, że zdobył uznanie w Twoich oczach :D

      Usuń
  13. Zawsze coś z dzierganie, do przodu ;) Ja mam jak zawsze kilka robótek zaczętych... Gratuluję wygranej w konkursie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A ja własnie jestem z tych, co nie potrafią mieć kilka zaczętych prac... Robię po kolei i zaleta tego jest to, że nie mam nic niedokończonego ;P

      Usuń
  14. Piękny ogrzewaczyk :)
    A kot-klamkowiec czaderski <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój prywatny kaloryfer :D A kot też jest mega, dlatego tak ciągle zmienia miejsce wiszenia - każdy chce go mieć ;P

      Usuń
  15. Super wygląda ten świecznik ze słoika :) Piękne cienie. Jest też niezły jako pojemnik na szydełka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - bardzo mi miło! :) Ja też go uwielbiam :D

      Usuń
  16. Oryginalne i bardzo ładne! Szkoda, że ja nie mam talentu do takiej "sztuki"...Trendy Mama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Ja z kolei z modą jestem trochę na bakier ;P

      Usuń
  17. Trzymam kciuki, żeby tak właśnie było :) Piękna praca!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł ! Oryginalne i piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Miałaś świetny pomysł z ta koronka, świecznik przepieknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Niedługo i Ty takie będziesz robić :D

      Usuń
  20. Miałam podobne uczucie, kiedy nasz piec c.o. się wyłączył ;p Słoiczek przepiękny, bardzo klimatyczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma to jak zrozumienie u drugiej Szydełkomaniaczki ;) Dziękuję bardzo!

      Usuń
  21. Fajne ubranko. Lubię wszelkie szydełkowe ozdoby i dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tego typu dekoracje na pewno wnoszą mnóstwo domowego nastroju do każdego pomieszczenia :)

      Usuń
  22. Jaki fajny kiciuś :) A lampion uroczy. W świetle dziennym taki zwykły słoiczek w kubraczku, ale wieczorem, ze świeczką daje czadu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Masz rację, w ciągu dnia tak sobie stoi i ozdabia wnętrze, a wieczorami daje magię ;)

      Usuń
  23. Świetny pomysł z wykorzystaniem słoika, a w te zimowe wieczory lampiony są wręcz nieodzowne. Piękny kot gratuluję wygranej i życzę by ich było jak najwięcej. Pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To prawda, ja bardzo lubię świeczki i wszelkie świeczniki, tylko gdzie je wszystkie stawiać? ;)

      Usuń
  24. Oj znam te arktycze klimaty, też w tym roku ogrzewaliśmy iglo ;P

    Piękny klimatyczny lampionik :)

    Buziaki Iwonko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha u nas nie było AŻ tak zimno, ale przyjemnie jest posiedzieć z takimi świecznikami :) Dziękuję Kochana, buziaczki :*

      Usuń
  25. Niczego ludziom tak nie zazdroszczę w życiu, jak... talentu!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tobie też go nie brakuje! Piszesz tak, że nie można skończyć czytać w połowie tekstu i ciągle chce się więcej! :)

      Usuń
  26. Przepięknie to wygląda, Gratuluje wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetnie wykorzystałaś swoją twórczość, zrobił się taki lekko orientalny klimat:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie klimaty bardzo lubię ;) do tego odpowiednia muzyka, trochę tańca brzucha i jest cudownie <3

      Usuń
  28. Świetne, uwielbiam takie wyjątkowe ozdoby DIY :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Dają wnętrzom takiego domowego uroku :) Ja tez takie rzeczy uwielbiam :)

      Usuń
  29. Super pomysł ze świecznikiem :) Wygląda cudnie. A mroźnej nocy współczuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Noc na szczęście już za nami i już się nauczyłam, żeby jednak mieć ograniczone zaufanie do pogody szczególnie na długoterminowe wyjazdy ;)

      Usuń
  30. Te Twoje dzieła to rzeczywiscie prawdziwe cuda. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jako opakowanie na szydełka też świetnie wyglądało. Chociaż ten efekt cienia przy zastosowaniu jako świecznik, rzeczywiście jest świetny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! To prawda, że w ciągu dnia też pięknie wygląda (i w zasadzie najczęściej własnie oglądam go w świetle dziennym), ale magia zaczynam się wieczorami ;)

      Usuń
  32. Świecznik jest przepiękny, po prostu magiczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - lubię magię, może dlatego tak mi wyszedł :D

      Usuń
  33. Ten sweterek na świecznik mnie zachwycił jest przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie - ja też go bardzo lubię :) Fajna nazwa - sweterek na świecznik ;)

      Usuń
  34. Świecznik jest perfekcyjny!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam świeczniki, a takie szydełkowe - w szczególności! Sama byłam kiedyś zaskoczona efektem, jaki dawało światło przechodzące przez szydełkowy abażur lampy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez się w nich zakochałam <3 A ja już niedługo będę miała okazję zobaczyć, jak przechodzi światło przez makramowy abażur i ciekawa jestem czy będzie równie pięknie :)

      Usuń
  36. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za komentarz. Bardzo mi miło, że wpis się Pani spodobał. Jest ich zdecydowanie więcej.

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!