15 października 2017

Zakładka do książki

Grałam w tą grę w dzieciństwie i pamiętam, że ją uwielbiałam... Zupełnie o niej zapomniałam! Na szczęście większość rzeczy lubi do nas wracać... Tak się stało tym razem i postanowiłam krzyknąć:

Bingo!

W zabawie trzeba było wybrać jeden z rządków, a następnie wykorzystując trzy hasła stworzyć własnoręcznie coś, co je połączy.

Koronka - liść - fiolet! To mój rządek...
Kordonek: Ariadna
Szydełko: Orient rozmiar 4
Na podstawie filmiku z kanału Sheruknittingcom
I co dalej?
No dobra! Rządek wybrany, a w głowie pustka... 

Ten liść i fiolet w ogóle nie szły w parze... 

Kiedy wpadłam na pomysł wykonania podkładki z liści pod wazon, ba! Zaczęłam ją nawet szydełkować! Liście miały być trójwymiarowe, połączone ogonkami... Pomysł okazał się zupełnie beznadziejny.
Myśl, kobieto, myśl!
Jest! Wiem! Czyżby podkładki? Nieee... 
Mam! Zrobię zakładkę do książki! 
Tak, to jest myśl! Będę używać jej do książek dla Dzieci! W końcu, przed przeczytaniem kolejnej historii, nie będę musiała wertować książki przez 5 minut i szukać strony, na której skończyliśmy poprzedniego wieczora.

Zakładka długa na 32 cm i szeroka na 5,5 cm idealnie pasuje do większości naszych książeczek.
Udało się?
Udało! Tak właśnie pomiędzy jedną maskotką, a drugą powstała fioletowa zakładka z liściastym motywem specjalnie na potrzeby zabawy.

Tutaj ładnie widać liściasty motyw.

Zachęcam do obejrzenia niebieskiej zakładki, która razem z fajną książką pojechała (albo poleciała) prosto do Irlandii.

Ciekawa jestem, który z rządków byłby dla Was idealnym połączeniem? 

64 komentarzy

  1. Bardzo fajny pomysł. Śliczna zakładka uprzyjemni czytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Na pewno łatwiej jest znaleźć ostatnią stronę :)

      Usuń
  2. Dopiero niedawno odkryłam Szufladę i rękodzielnicze bingo było pierwszym wyzwaniem, które pokazało mi się na stronie. Sama zaczęłam się zastanawiać, który rządek bym wybrała, ale ostatecznie na nic się nie zdecydowałam ;) Będę trzymać kciuki za Twoją pracę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję no i koniecznie musisz brać udział w wyzwaniach! Masz taki potencjał, że naprawdę warto :) także liczę, że w kolejnym zobaczę Twoją pracę :)

      Usuń
  3. Świetna zabawa! Piękna zakładka powstała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna! Ponieważ dużo czytam, szczególnie przed snem, bez zakładki ani rusz :D. Kiedy książka wypada mi już z rąk nie jestem w stanie zapamiętać numeru strony :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei, ze względu na miłość do liczb, to z nimi nie mam problemów ;) Ale zdarzają i mi się dni, że czytam i kompletnie nie wiem o czym i gdzie :P Zakładki są super :)

      Usuń
  5. Iwonko ja też się tak nakombinowałam nad tym bingo,na wszystie możliwe sposoby,wkoncu wybrałam koronka, turkus, kot, schemat mam, włóczki mam, ale czasu brak🙈
    Za to Twoja zakładka jest mega, świetnie to wykombinowalas :)
    Powodzenia w zabawie! :)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana! Trzymam kciuki za chwilę wolnego, żebyś dała radę wydziergać kotka! Ja też się nad kotem zastanawiałam! Czekam na Ciebie! Buziaki

      Usuń
  6. Tak to właśnie czasem jest, że człowiek się narobi, a w trakcie pracy coś mu nie pasuje i wszystko zaczyna od początku. Nie mniej jednak efekt końcowy jest świetny. Pozostaje mi tylko krzyknąć BINGO :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze to dojść do takiego efektu końcowego, żeby był dla nas idealny :) Dziękuję bardzo!

      Usuń
  7. bardzo fajna sprawa. ja mam zakładkę robioną przez synka w przedszkolu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka robiona przez Synka zakładka na pewno jest jedną z najcenniejszych rzeczy w domu :)

      Usuń
  8. Świetny pomysł z tą zakładką, właśnie organizuje w klubie spotkanie z szydełkiem, może tez kiedyś zrobię takie cudeńko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię szydełkowe zakładki, są efektowne i nietypowe :) Tą dzierga się bardzo przyjemnie, wzór jest powtarzalny, także polecam :)

      Usuń
  9. Nie ma rady, wyglada tak pieknie ze musze podobna wydziergac :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Dzierga się bardzo przyjemnie, nic tylko zacząć ;)

      Usuń
  10. Piękna, u nas te zakładki ciągle jakoś giną. No normalnie zakładkowy potwór grasuje po domu,

    OdpowiedzUsuń
  11. fajny pomysł , śliczna zakładka. Tylko podziwiać:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prześliczna! Wzór naprawdę urzeka, szkoda, że ten rodzaj diy to nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja mocno żałuję, że np Decoupage nie jest moją mocną stroną, bo też można wyczarować cuda :)

      Usuń
  13. Podziwiam umiejętności - ja szydełkiem tylko łańcuszek umiem robić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łańcuszek to podstawa :) A z samego łańcuszka już też można wykonać wiele pięknych rzeczy :D

      Usuń
  14. Bardzo ciekawy wzór zakładki. Ten kolorek śliczny i delikatny. Już żadna strona Ci nie ucieknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Teraz, to już na pewno nie pominę żadnej strony - mogę Ci się przyznać, że staram się czytać książki w całości i tylko jeden, jedyny raz porzuciłam książkę, bo nie byłam w stanie przez nią przebrnąć ;)

      Usuń
  15. Bardzo mi się podobają szydełkowe dzieła - jednak ja do tego nie mam cierpliwości... Gratuluję talentu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Ty za to masz talent do języków obcych - podziwiam ogromnie!

      Usuń
  16. Uwielbiam zakładki do książek, a w takiej wersji jeszcze nie mam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba nadrobić - swoją drogą kolekcja zakładek do książek to całkiem fajny pomysł :)

      Usuń
  17. Śliczna ta zakładka i jest na pewno bardzo praktyczna :) ja nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez zakładek i zawsze mam ich w domu pod dostatkiem, jednak żadna z nich nie prezentuje się tak efektownie jak Twoja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im więcej książek w domu tym większe zapotrzebowanie na zakładki mamy, także cieszę się, że dołączyła do innych :) Dziękuję bardzo!

      Usuń
  18. Niesamowicie pięknie! Też spróbuję takie cudo zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Koniecznie spróbuj i pochwal się swoim wykonaniem :)

      Usuń
  19. Piękna ta zakładka! W pierwszej chwili myślałam, że to ozdobna bransoletka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Poddałaś mi bardzo fajny pomysł na bransoletkę! ;)

      Usuń
  20. Udało! Piękna i wyjątkowa. Twoje książk maja szczęście, że będą mieć taką piękną zakładkę

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ładny wzór w liście! Dziękuję za udział w zabawie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Chętnie biorę udział w Wyzwaniach, tylko czasem nie uda mi się nic wykonać ;)

      Usuń
  22. Piękna, urocza zakładka, mojej córce bardzo by przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny pomysł! Nawet sama bym się skusiła na zrobienie takiej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam :) Schemat jest powtarzalny i nieskomplikowany, a warto dla takiego efektu :) Gdybyś miała jakieś problemy ze wzorem - pisz śmiało, na pewno pomogę :)

      Usuń
  24. Śliczna zakładka, oryginalna :) Mam ich mnóstwo, ale wszystkie papierowe. Często je gubię, więc musi być zapas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakładki mają to do siebie, że lubią się zapodziać - moje też niekiedy się przede mną chowają i tak naprawdę tylko ta (ale jej pilnuję ;)) i trzy inne są w książkach - dlatego się nie gubią. Reszty nie pamiętam :D

      Usuń
  25. Zakładek nigdy za wiele, szczególnie takich które wyglądają jak małe dzieła sztuki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Lubią się schować w najmniej oczekiwanym momencie ;)

      Usuń
  26. Piękne rzeczy tworzysz, tylko pozazdrościć talentu i pasji :-) Pozdrawiam Inspirująca Xl-ka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Cieszę się, że Ci się podobają :)

      Usuń
  27. Prześliczna! Mam trochę zakładek, ale ani jednej robionej na szydełku... <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Skoro kochasz książki, to powinnaś mieć i taką zakładkę w swoim zbiorze :D swoją drogą przyszło mi na myśl, że kolekcja zakładek do książek mogłaby być bardzo ciekawa :)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!