22 października 2017

Strelicja - Zabbez Bird of Paradise

Rajski Ptak

Hmmm... Tak się zastanawiam, z czym Wam się kojarzy Rajski Ptak? Bo mi...

No właśnie!

Kiedy otrzymałam maila od Zabbez w związku z testowaniem kolejnego schematu poczułam dreszczyk emocji! Tym bardziej, że w wiadomości było, że jest to kolejny, kolorowy członek Zabbezowej rodziny! Zanim jednak skorzystałam ze słownika angielsko-polskiego, moją pierwszą myślą, była zupełnie nowa "edycja"... 

I co sobie pomyślałam?

"Nowy bohater, nowa rodzina, Rajski Ptak... Czyżby Zabbez postanowił wprowadzić nowe gatunki zwierząt do swojej kolekcji? Nie! To niemożliwe! Przecież tyle kwiatów jest jeszcze do wykonania..." Jednak ten Rajski Ptak nie dawał mi spokoju... Zasięgnęłam pomocy wujka, którego nazwa zaczyna się na literę G i wszyscy chyba już o nim słyszeliście! I co!? Piękne rajskie ptaki mi wyskoczyły, ale było też kilka (przy moim wyszukiwaniu zaledwie kilka!) zdjęć pewnej rośliny...


Włóczka: Alize Bella
Szydełko: Clover Soft Touch rozm 2.0
Wzór od Zabbez można kupić na Etsy i Ravelry

Najtrudniejszym etapem 

okazał się sam czubek lalki... Nie tyle samo dzierganie, ile umocowanie go na głowie... Ale do odważnych i zdeterminowanych świat należy, więc zamiast myśleć nad trudnościami, jakie napotkałam, po prostu wzięłam się do działania...

To właśnie ten element sprawił mi najwięcej trudności...

Co z tego wyszło?

Czy udało mi się wykonać pięknego Paco? Zobaczcie sami!


Powiedzenie "Każdy Dudek ma swój czubek" jeszcze bardziej utwierdzało mnie w przekonaniu, że to ptak...

Co o Bird of Paradise Paco mówi Zabbez - jego Twórca?

Bird of Paradise Paco loves bright colors, sunshine and partying with his friends. He is a very exotic flower boy and he is not afraid to show it. Paco is a Strelizia flower, but everybody calls him Bird of Paradise. This sounds much more exotic and he does look a little like a tropical bird doesn’t he?

(Rajski Ptak Paco kocha mocne kolory, słońce i dobrą zabawę z przyjaciółmi. Jest bardzo egzotycznym kwiatem i nie boi się tego pokazywać. Paco jest Strelicją, ale większość nazywa go Rajskim Ptakiem. To brzmi bardziej egzotycznie, a on sam wygląda trochę jak tropikalny ptak, prawda? Każdego roku Paco bierze udział w kwiecistym karnawale. Z jego żywymi kolorami i towarzyską osobowością może bawić się godzinami. Kwiecisty karnawał jest najfajniejszym wydarzeniem każdego roku i Paco czuje się w tym czasie jak w domu.)

Jego ręce początkowo przypominały mi skrzydła...

Okazało się, 

że byłam w błędzie! Kiedy zobaczyłam zdjęcie Paco byłam prawie pewna, że chodzi o ptaka. Do mojej wizji brakowało jedynie pięknego, barwnego ogona! Chciałam nawet o tym napisać maila do Zabbez. W międzyczasie jednak odwiedziła mnie Żaneta... Kiedy pokazałam jej moją aktualną robótkę, krzyknęła: "No przecież to Strelicja!" - co?! Oniemiałam... Ona wiedziała... Teraz wiem, że gdybym wtedy napisała tego maila, to Bas miałby nie dość, że ogromną zagadkę, to jeszcze powód do mocnego ataku śmiechu...


Teraz już wiem...


że Rajski Ptak to nie tylko zwierzę, a także piękna, niezwykła roślina.

Podoba Wam się?

Chcecie więcej? Zapraszam do obejrzenia Jaskra RonanaGerbery Gemmy i Orchidei Ollie



88 komentarzy

  1. Ja też nie słyszałam o tej roślinie i zastanawiałam dlaczego ten ptak nie ma dzioba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz! Ja o dziobie nie pomyślałam, ale ten gon nie dawał mi spokoju :D

      Usuń
  2. Wow, cudowna! Upięcie na głowie jest bardzo misterne i wygląda cudownie. Piękna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nigdy nie słyszałam! :) Wow, wyszło Ci prawdziwe dzieło, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Strelicje są cudowne! Zawsze gapiłam się na nie w kwiaciarni, ale jak zobaczyłam na żywo w Portugalii takie wielkie krzewy na trawniku to oczy mi wyskoczyły jak strusiowi w bajce :D :D. Twoja Strelicja jest fantastyczna, ten czubek wygląda jak prawdziwy kwiat! Nie mogę się napatrzeć :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Czy Ty Kasiu czasem nie masz jakiegoś botanicznego wykształcenia? Ty znasz KAŻDY kwiat! :)

      Usuń
  5. no ja bym lepiej tego nie zrobił..:P hahah;) super

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie, bardzo mi się podoba efekt Twojej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow piękna kolorystyka i wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna laleczka. Na pewno spodobałaby się też mojej córeczce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszę się, że Córci by się spodobała ;)

      Usuń
  9. Jest śliczna, zabawna, wesoła i kolorowa. Cudeńka wychodzą spod Twoich palców. Podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie słowa od Ciebie naprawdę dają mi kopa, do dalszego działania :)

      Usuń
  10. Piękna Strelicja, wyszła fantastycznie, mam w domu jedną ale od dawna nie chce kwitnąć☹️Podziwiam Twój talent i jestem zauroczona Twoimi laleczkami 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie myślałam, że ten kwiat jest domowy :) Muszę sobie taką sprawić! Na pewno zakwitnie, czasem potrzeba cierpliwości do kwiatów - ja na moje storczyki czekam już kilka lat i się nie poddaję ;) Dziękuję :)

      Usuń
  11. Podoba się i to jeszcze jak :) Gratuluję ci talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślicznie, masz niesamowity talent. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oczywiście, że się podoba! Profesjonalne wykonanie. Zawsze podziwiam szydełkowe dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie Ci to wyszło i wielkie łał :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ptak, kwiat nieważne ;) ważne, że piękny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jak zawsze Twój komentarz trafiony w 10-tkę :D

      Usuń
  16. Nie mam pojęcia co to te nazwy, ale i tak jest cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A teraz już wiesz, że to po prostu piękny kwiat :)

      Usuń
  17. Widziałam ten kwiat w ogrodzie botanicznym :)
    Szydełkowa wersja genialna! A Twój Zabbezowy ogród coraz większy ;)

    Buziaki
    PS.Iwonko kotek kiedyś powstanie ,ale jak na razie od tygodnia robię poduszkę ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, mój ogródek się powiększa i ja też kiedyś zrobię podsumowanie laleczek :) Już nie mogę się doczekać Twojej wersji poduszki :) Ściskam Cię mocno!

      Usuń
  18. Hi, i think that i saw you visited my web site thus i came to “return the favor”.I'm attempting to find things to
    enhance my site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much and I am glad, that you like some of my ideas :) Good luck :)

      Usuń
  19. Wyszedł uroczy! Ale tego kwiatu też nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) I cieszę się, że mogłam pokazać Tobie coś, czego jeszcze nie znałaś :)

      Usuń
  20. Wygląda naprawdę niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale to ładne! bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo się cieszę, że i Tobie się podoba! :)

      Usuń
  22. Widziałam go już na fanpage, jest cudny <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja tak wyobrażam sobie przedstawienie kukiełkowe z udziałem tych wszystkich Twoich Cudasi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę nad tym intensywnie! Chciałabym stworzyć taki teatrzyk dla dzieci, tylko jeszcze nie mam pomysłu na historię ;)

      Usuń
  24. Po prostu UROCZE! Podziwiam precyzję wykonania, bo ja raczej szaleję na drutach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mam nadzieję, że w przyszłości i ja będę mogła tak powiedzieć ;) Bo po zrobieniu jednych skarpet, mam ochotę na ładniejsze :D

      Usuń
  25. This is adorable! I really love the colors. I have always wanted to knit just to make cute, creative things like this. It turned out great even if it was kind of unexpected! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much! Knitting and crocheting need many patient and hours of excercise, so I think, that you should try again! If you want I can help you in crochetting :) Write to me if one day you will decide to try again :)

      Usuń
  26. Jest śliczny, szydełko wspaniale wykorzystane. aż zazdroszczę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Dla takich słów warto się trochę pomęczyć :)

      Usuń
  27. Jesteś niesamowita! Koniecznie muszę pokazać Twojego bloga mamie, która uwielbia robić na drutach. Może się zainspiruje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Zatem zapraszam Mamę :) Być może znajdziesz u mnie jakąś inspirację, którą Mama wykona dla Ciebie? Kto wie? ;)

      Usuń
  28. Jest piękny. Jako odoba, która ma dwie lewe ręce do prac plastycznych, ogromnie podziwiam talent, kreatywność i precyzję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ale za to masz świetną wyobraźnię jeżeli chodzi o dzieci i po prostu bycie z nimi :) To właśnie od Ciebie dowiedziałam się o dniu, gdzie nasze Maluchy mogą popróbować różnych sportów :) Ja podziwiam Ciebie :)

      Usuń
  29. Cudowna lalka, zazdroszczę zdolności. Ja do takich robótek nie mam cierpliwości :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ty z kolei potrafisz pisać świetne artykuły w wielu dziedzinach - ja bym nie potrafiła napisać o dzieciach, a tym bradziej o gotowaniu czy kosmetykach ;)

      Usuń
  30. Świetna maskotka. Podziwiam kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
  31. Tak oglądam te Twoje cuda i nie mogę wyjść z podziwu - potrafię rożne rzeczy sama zrobić(https://jagatoja.blogspot.com/2016/11/zelowo-kolorowo-i-jesiennie.html) ale na szydełku to ja łańcuszek co najwyżej wydziergam - zawsze brakowało mi zacięcia i cierpliwości, ale komuś zazdroszczę szczerze talentów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WOW! Żelowe świeczki - naprawdę cudne <3 chciałabym umieć takie zrobić, tym bardziej, że uwielbiam świeczki ;) Jeżeli chodzi o szydełko i łańcuszek - to podstawy już znasz :) gdybyś chciała kiedyś nauczyć się czegoś więcej, pisz śmiało ;)

      Usuń
  32. Nigdy nie slyszalam o tej roslinie. Jest cudny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dowiedziałam się o niej dopiero przy okazji dziergania maskotki, a tu Dziewczyny piszą, że nawet w domu można ją hodować :)

      Usuń
  33. Widziałam na instagramie, szydełkowa roślinka prześliczna! Kolorki fantastyczne super! Kochana jak Ci się dzierga Alize Bella? Mam fazę na testowanie włóczek i niektóre już zostaną ze mną na długo, długa... Pozdrowionek moc ślę.papa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Doroto! Cieszę się, że Ci się podoba! Jeżeli chodzi o włóczkę Alize Bella, to jest to moja ulubiona włóczka, jak dla mnie jest miękka, wydajna, ma piękne kolory i do teko nie jest zbyt gruba, co sprawia, że maskotki wychodzą fajnej wielkości :) I jest to 100% bawełna - za wiele innymi nie dziergam :) Ale ja tez należę do grona tych osób, które nie przepadają za Yarn Art Jeans - mi się osobiście ciężko współpracuje z tą włóczką, dlatego moja opinia jest mocno indywidualna :)

      Usuń
  34. Świetna zabawka! Bardzo kreatywnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nam na przykład służy cudownie do poznawania kolorów, których akurat tutaj nie brakuje :)

      Usuń

Cieszę się, że tu jesteś! Mam nadzieję, że Ci się podoba ;) Daj znać w komentarzu :) Anonimie, proszę o imię!